Ørnehøj Golfklub i nyt parløb med Sparekassen Kronjylland

Aalborgs nye pengeinstitut har netop indgået en 3-årig sponsoraftale med golfklubben.

Sparekassen Kronjylland er ny sponsor for Ørnehøj Golfklub. I midten ses Sparekassens nye områdedirektør Keld Jakobsen sammen med f.v. golfklubbens formand Svend Tøfting og klubbens sponsorformand Preben Andersen.

− Både Ørnehøj Golfklub og Sparekassen Kronjylland har i vores arbejde med mennesker fokus på relationer, ildsjæle og et fællesskab, hvor alle er velkomne. Det er et værdifællesskab, vi i Sparekassen sætter stor pris på. Derudover betyder det meget for os, at vi indgår et samarbejde med en klub med høje ambitioner og viljen til nytænkning både på og uden for golfbanen. Det er kvaliteter, der i høj grad matcher vores værdier. Aktuelt ved jeg, at klubben er i gang med at revidere sin visionsplan, og resultatet af det glæder vi os naturligvis meget til at følge, fortæller Keld Jakobsen, der ved årsskiftet startede som områdedirektør for Sparekassen Kronjyllands nye område Nord med base i Aalborg. Områdedirektøren fortsætter:

– Samtidig vil vi med sponsoratet gerne slå fast, at nu er Sparekassen Kronjylland for alvor landet i Aalborg. Vi er et pengeinstitut, der involverer os lokalt, og som gerne vil være med til at gøre en forskel, der gavner området og dets borgere. Det synes vi, at vi i høj grad gør ved at støtte op om Ørnehøj Golfklubs fortsatte udvikling, forklarer Keld Jakobsen.

Også golfklubben ser frem til at have fået en ny medspiller i Aalborg:

– Sparekassen Kronjylland er en erfaren sponsorpartner, og vi glæder os til med aftalen at kunne fortsætte vores udvikling til gavn for alle i klubben. Vi har netop haft vores første besøg af Sparekassen, og her var det tydeligt, at vi har med en seriøs samarbejdspartner at gøre, som ikke blot ønsker at lægge en pose penge og sætte et skilt op. Sparekassen engagerer sig aktivt som en del af klubben og har allerede gjort sig nogle gode ideer om, hvordan vi kan udvikle samarbejdet, så det giver bedst mulig værdi for begge parter. Det hilser vi meget velkomment, lyder det fra Svend Tøfting, der er formand i Ørnehøj Golfklub.

Ørnehøj Golfklub i Gistrup syd for Aalborg har cirka 1500 medlemmer. Klubben har i 2019 planer om at starte på en længe ønsket udvidelse af udslagshallen på Driving Range med 10 nye pladser, hvor der samtidig skal etableres et ungdomslokale og nye faciliteter til klubbens træner.

Områdedirektør Keld Jakobsen på telefon 88 72 98 61.

Ørnehøj Golfklub er klar til at byde sin nye sponsor velkommen ved at hejse flaget. F.v.: Klubbens sponsorformand Preben Andersen, Sparekassens nye områdedirektør Keld Jakobsen og golfklubbens formand Svend Tøfting.

Salg af Sparinvest vil styrke Sparekassen Kronjylland1.3.2019 08:38:07 CETPressemeddelelse

Sparekassen Kronjylland er en del af ejerkredsen bag Sparinvest, som i dag har indgået en betinget aftale om at sælge 75 procent af aktiekapitalen til Nykredit for 2.245 millioner kroner, ligesom der inden overdragelsen vil blive udbetalt 155 millioner kroner i udbytte. Hvis salget går igennem, vil det give Sparekassen en indtægt på 94 millioner kroner plus udbytte. Salget kan desuden styrke Sparekassens kapital og samtidig sikre et fortsat stærkt investeringssamarbejde til gavn for både kunder og Sparekassen. Hvis salget går igennem, bliver Sparekassens egentlige kernekapital- samt kapitalprocent øget med cirka 0,9 procentpoint, dels på grund af den ekstraordinære indtægt og udbyttebetalingen, dels på grund af reduktion i fradraget i kapitalgrundlaget for kapitalandele i andre finansielle virksomheder. - Kapitalkravene stiger betydeligt i disse år, og her vil et eventuelt salg være et af flere redskaber til at sikre, at Sparekassen også i årene fremover har en stærk og rigelig polstri