Orla Kastrup Kristensen, Aars, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Blev valgt til hovedbestyrelsen på foreningens årlige repræsentantskabsmøde, der blev holdt i weekenden i Kolding.

Orla Kastrup Kristensen fra Aars er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Orla Kastrup Kristensen er pensionist, men stadig aktiv landmand, og han har været medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse i seks år og forretningsudvalget i fire år.

I sit videre bestyrelsesarbejde vil han især have fokus på hjælp og støtte til kræftramtes genoptræning og rehabilitering, pårørende samt forebyggelse, især røgfri fremtid

Ny undersøgelse: Patienter med kræft i bugspytkirtlen får uensartet behandling12.11.2018 07:11pressemeddelelse

I en undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse er fire danske hospitalers behandling af patienter med bugspytkirtelkræft sat under lup. Undersøgelsen indikerer, at de sygehuse, der oftere opererer patienter med kræftsygdommen, har bedre resultater end sygehuse, som kun sjældent udfører operationerne. Adm. direktør i Kræftens Bekæmpelse Jesper Fisker opfordrer Sundhedsstyrelsen til at reagere.