Orla Kastrup Kristensen, Aars, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Blev valgt til hovedbestyrelsen på foreningens årlige repræsentantskabsmøde, der blev holdt i weekenden i Kolding.

Orla Kastrup Kristensen fra Aars er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Orla Kastrup Kristensen er pensionist, men stadig aktiv landmand, og han har været medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse i seks år og forretningsudvalget i fire år.

I sit videre bestyrelsesarbejde vil han især have fokus på hjælp og støtte til kræftramtes genoptræning og rehabilitering, pårørende samt forebyggelse, især røgfri fremtid

Forskning bringer ny viden om mulige årsager til børneleukæmi7.9.2018 05:00pressemeddelelse

Leukæmi er den hyppigste kræftform hos børn, selv om den heldigvis stadig er sjælden. I dag ved man imidlertid kun lidt om årsagerne. Forskning fra Kræftens Bekæmpelse peger nu på en statistisk sammenhæng mellem morens brug af hormoner op til eller under graviditeten og forekomst af sygdommen. Resultaterne er netop offentliggjort i et af verdens førende medicinske tidsskrifter, Lancet Oncology.

Ny stor undersøgelse af højspændingsledninger og leukæmi hos børn5.9.2018 13:02pressemeddelelse

Øger magnetiske felter fra højspændingsledninger risikoen for leukæmi hos børn? Det har videnskaben længe søgt svar på. I en ny stor international undersøgelse, der samler alle hidtil gennemførte undersøgelser, finder forskerne en let øget risiko for leukæmi for børn, der bor tæt ved ledningerne – og de viser, at sammenhængen ikke kan forklares med de elektromagnetiske felter.