Orla Kastrup Kristensen, Aars, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Blev valgt til hovedbestyrelsen på foreningens årlige repræsentantskabsmøde, der blev holdt i weekenden i Kolding.

Orla Kastrup Kristensen fra Aars er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Orla Kastrup Kristensen er pensionist, men stadig aktiv landmand, og han har været medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse i seks år og forretningsudvalget i fire år.

I sit videre bestyrelsesarbejde vil han især have fokus på hjælp og støtte til kræftramtes genoptræning og rehabilitering, pårørende samt forebyggelse, især røgfri fremtid

For sent indkaldt til screening: Dårlig økonomi skal ikke hindre erstatning14.12.2018 15:15Pressemeddelelse

Danske hospitaler skal ikke længere kunne bruge manglende ressourcer som forklaring på, at de ikke rettidigt indkalder kvinder til screening for brystkræft. Det er desværre sket, selv om de har en lovbunden pligt til at indkalde til screening inden for fastsatte tidsfrister. Derfor hilser Kræftens Bekæmpelse det velkomment, at regeringen med en lovændring vil sikre patienternes adgang til erstatning.