Sparekassen Sjælland

Optur på Sjælland

Nye tal viser, at huspriserne i Region Sjælland er steget med 3 % fra april til maj i år. Samtidig viser en analyse, at beskæftigelsen på Sjælland er øget med 3300 fuldtidsstillinger siden 2013.

”Det vi ser i øjeblikket omkring beskæftigelsen, omsætningen af ejendomme og stigende huspriser har meget stor værdi for sparekassens kreditbog i forhold til koncernens eksponering mod sjællandske boligejere. Når det går godt for de sjællandske husejere, smitter det positivt af på sparekassen", fortæller Lars Petersson administrerende direktør i Sparekassen Sjælland som kommentar til to positive nyheder for økonomien på Sjælland.

Huspriserne er steget med 3 % på Sjælland
Husejerne kan glæde sig over, at deres boliger stiger i værdi. Sådan lød prognosen fra Nationalbanken 16. marts, hvor Nationalbankdirektør Lars Rohde blev citeret for, at ”boligpriserne banker opad de næste tre år” i en artikel i Børsen med samme overskrift. Nationalbanken forudså dengang en generel prisstigning på 3,5 % i år, 3,1 % næste år og 3 % i 2018.

Nu bakkes Nationalbankens prognose op af nye tal fra Boligsidens Markedsindeks, der viser, at salgspriserne på landsplan for villaer og rækkehuse har taget et spring opad fra april til maj på 1,5 %. I samme periode har der været en positiv prisudvikling på ejerlejligheder på 1,4 % for hele landet.

Husejere i Region Sjælland har oplevet det største positive prisspring med en stigning på 3 % fra april til maj måned. Samtidig er salgstiden i regionen i samme periode faldet med 4,6 %.

En positiv udvikling for regionen som administrerende direktør i Sparekassen Sjælland Lars Petersson glæder sig over.

”Vi oplever i vores mange lokale filialer på Sjælland, at flere børnefamilier ønsker at skifte deres lejlighed i København ud med bedre plads i eget hus omgivet af lys og luft på Sjælland”, siger administrerende direktør Lars Petersson.

Stigende beskæftigelse på Sjælland
Ud over den positive udvikling på boligmarkedet kan Region Sjælland også glæde sig over, at beskæftigelsen er vokset, ifølge analysen VækstVilkår 2016, som Center for Vækstanalyse under Væksthus Sjælland har udgivet.

Analysen fastslår, at Sjællands 17 kommuner siden udgangen af 2013 har fået 3300 nye fuldtidsstillinger.

Kontakt: Presse- og direktionsrådgiver Jan Løve, 40 10 76 44, jal@spks.dk

Information om Sparekassen Sjælland

Sparekassen Sjælland
Isefjords Alle 5
4300 Holbæk

59 48 11 11https://www.spks.dk/

Sparekassen Sjælland er landets ældste sparekasse - grundlagt i 1825.

Sparekassens vision er at medvirke til at gøre Sjælland til et bedre sted at leve, arbejde og drive virksomhed.

Med 31 privatfilialer og to erhvervscentre på Sjælland er Sparekassen Sjælland et stærkt lokalt alternativ, der tager medansvar i lokalområderne.

Sparekassen Sjælland og Sparekassen Fyn udgør sammen Sparekassen Sjælland-Fyn-Koncernen.

Følg pressemeddelelser fra Sparekassen Sjælland

Flere pressemeddelelser fra Sparekassen Sjælland

Sparekassen Sjælland åbner Hot-Spot i Hundested11.10.2016 16:42:58 CEST | Pressemeddelelse

Lokalsamfundet i Hundested står uden pengeinstitut, men det gør Sparekassen Sjælland nu noget ved, når landets ældste sparekasse til december i år åbner en ny lokal afdeling - et såkaldt sparekasse Hot-Spot - på Jernbanegade 2. Vi ser frem til at være en aktiv del af fællesskabet og lokalsamfundet i Hundested, og vi har derfor ansat to lokalt forankrede rådgivere med års erfaring for udviklingen og levevilkårene i Hundested. Vores etablering i Hundested er også et udtryk for vores ønske og strategi om at være hele Sjællands sparekasse også i de mindre lokalsamfund”, siger administrerende direktør i Sparekassen Sjælland Lars Petersson. Hvad er et sparekasse Hot-Spot? Sparekassens Hot-Spot i Jernbanegade 2 i Hundested kommer til at indeholde en særlig lobby, hvor alle med betalingskort kan lukke sig ind døgnet rundt. Lobbyen er blandt andet udstyret med automatiske betjeningsmuligheder, der for eksempel kan imødekomme detailhandelens behov for møntruller og optælling og indbetaling af mø