Smarteyes Danmark

Optikerkæde donerer op mod 250.000 kroner til Kirkens Korshær

Kirkens Korshær kan se frem til at modtage op mod en kvart million kroner fra optikerkæden Smarteyes, der donerer omsætningen fra synsprøver i december til organisationen, så den bedre kan hjælpe udsatte og hjemløse.
Fra begyndelsen af december og helt frem til jul donerer Smarteyes al omsætning fra synsprøver til Kirkens Korshær. Foto: PR.

Optikerkæden Smarteyes indgik i 2014 et samarbejde med Kirkens Korshær, der siden har resulteret i flere donationer og kampagner. Blandt andet har man inviteret hjemløse ind i de lokale optikerbutikker for at få et par spritnye og gratis briller.

Nu har de to partnere stablet et nyt projekt på benene. Fra begyndelsen af december og helt frem til jul donerer Smarteyes således al omsætning fra synsprøver til hjælpeorganisationen. Under mottoet ”Ingen kan hjælpe alle, men alle kan hjælpe nogen” støtter optikerkæden Kirkens Korshærs arbejde med at give hjemløse mad i maven, varme i fødderne og en opmuntrende snak over en kop kaffe.

– Vi vil gerne støtte op om det gode arbejde, som Kirkens Korshær yder for de svageste i samfundet, og et langsigtet samarbejde med organisationen er den bedste måde at gøre det på. Vi oplever faktisk, at partnerskabet styrker medarbejdernes engagement i Smarteyes. Det er simpelthen værdsat at arbejde for en virksomhed, der støtter de svageste. Jeg opfordrer alle, der oplever problemer med synet, til at få kontrolleret øjnene i december, så de samtidig støtter de svageste borgere i lokalområdet, fortæller Mads Poulsen, country manager i Smarteyes. Han håber at kunne udbetale en check på op mod 250.000 kroner til Kirkens Korshær.

Ifølge Hans Mayland, erhvervschef i Kirkens Korshær, er erhvervspartnerskaber essentielle for hjælpearbejdet.

– Udover den økonomiske støtte styrker partnerskaberne vores synlighed – både lokalt og nationalt – og udvider vores netværk af frivillige, som ser den samme virkelighed som os. En ansat i Smarteyes bliver på denne måde en slags fortaler for Kirkens Korshær, og det har enorm værdi for både virksomheden og for os samt i sidste ende for de mange udsatte mennesker, vi arbejder for at hjælpe. Vi er meget spændte på Smarteyes’ julekampagne, for en donation på flere hundrede tusinde kroner vil betyde, at vi kan give endnu flere mad, bad, tag over hovedet og et meningsfuldt nærvær, forklarer han.

Billeder

Information om Smarteyes Danmark

Smarteyes Danmark
Brødregade 1