Opskrifter på vegetariske hverdagsmåltider

Nye opskrifter fra forfatteren til kogebogssuccesen "Megavega." Sara Ask og Lisa Bjärbo har endnu engang været i køkkenet for at lave lækre vegetariske retter. Og nu kan du gøre dem kunsten efter. "Kaosvega" indeholder over 50 nye, grønne opskrifter, der gør det lettere at spise mere grønt.

Det er torsdag. Du har haft en middelmådig dag på arbejdet. Du er træt og sulten, og det føles ikke særligt spændende at skulle stå foran et varmt komfur. Men frygt ikke! Nu er hjælpen her.

Kaosvega er til dig, som gerne vil lave magi ved middagsbordet, men ikke gider arbejde dig ihjel for at kommer dertil. Med Tyren Ferdinand som ledestjerne har succesforfatterne bag bogen Megavega skabt over 50 helt nye opskrifter på vegetarisk hverdagsmad, der er hurtigt at smide sammen og ikke kræver en masse mystiske ingredienser for at bliver superlækkert. Lav quesedillas på et kvarter, smid en skøn lasagne sammen, eller lav nektarinpasta med honningristede mandler i en håndevending. På den måde får du tid til alt det andet, som også er vigtigt: at sætte sig ned i ro og mag, nyde maden og dufte til krydderurterne.

Kaosvega er delt ind i følgende kategorier:

Hverdagsgrønt, der rummer enkle hverdagsretter til hele familien
Less is more, der er retter med få ingredienser.

Soloretter, til dem, der bor alene og ikke gider spise det samme hele ugen.

Det er saucen, der gør det – retter hvor saucen er det bærende element.

Simple søde sager – fordi der også skal være lidt dessert.

Sara Ask er diætist, madskribent og foredragsholder.

Lisa Bjärbo er journalist og forfatter til over tyve bøger.

Titel: Kaosvega
Forfattere: Sara Ask og Lisa Bjärbo