Oplev GENERALPRØVEN - et musikalsk talkshow med Mikael Bertelsen & The Antonelli Orchestra i Det Kongelige Teater

GENERALPRØVEN

- et musikalsk talkshow extravaganza

Med Mikael Bertelsen & The Antonelli Orchestra

Det Kongelige Teater, Gamle Scene:

Fredag 4. marts 2022 med aftenens hovedperson: Thomas Helmig

Lørdag 5. marts 2022 med aftenens hovedperson: Simon Kvamm

I et univers, der består af lige dele musik og samtale, støder to af de vildeste partikler i dansk show-biz nu sammen. Hver for sig er de eminente på deres felt.

Claes Antonsen som legendarisk trommeslager igennem fire årtier, og til daglig leder af The Antonelli Orchestra, der er det mest gennemførte ensemble i kongeriget. Og mediemogulen Mikael Bertelsen, der har stået foran kameraet og bagved mikrofonen i nogle af de mest nyskabende radio og TV-programmer på de danske stationer.

Til hver udgave af Generalprøven vil der - udover Claes Antonsens stjernebesatte orkester - blive inviteret en fremtrædende dansk kunstner fra den øverste hylde, som aftenens specielle gæst.

Mikael Bertelsen vil interviewe aftenens hovedperson som var der intet i morgen, og showet vil svinge mellem den dybe samtale og de høje toner. GENERALPRØVEN er noget så sjældent som et live-show, der ikke bliver vist på fjernsynet.

“I dag bliver alle begivenheder optaget, og sendt, og delt og glemt igen. På de her aftener slukker vi mobiltelefonen og skruer ned for egoet. I selskab med Thomas Helmig og Simon Kvamm vil vi være fuldt tilstede i salen, og skabe nogle øjeblikke, der aldrig kommer igen. Præcis som det skal være i et rigtigt teater.”Mikael Bertelsen, vært

Claes Antonsen, kapelmester “Selv de største musikalske stjerner kan have svært ved at sige noget mellem numrene til deres koncerter. Jeg trænger til at høre dem tale, og fortælle om deres liv, uden at de har ansvaret for at optræde med det.”

I teatrets verden siges det, at en dårlig generalprøve giver en god premiere. I Claes Antonsen og Mikael Bertelsens version af generalprøven giver de plads til de øjeblikke af magisk skønhed, der opstår, hvis man går planken ud og sammen med publikum skaber en aften, hvor man bagefter kun kan sige, at man nok skulle have været der…

Billetpriser: 450 kr. + 45 kr. gebyr

Billetsalget starter mandag 13. december kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation presale: fredag 10. december kl. 10.00

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Volbeat tilføjer endnu en dansk koncert på deres “Servant Of The Road” verdens turné15.8.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

VOLBEAT ’SERVANT OF THE ROAD WORLD TOUR 2022’ JYSKE BANK BOXEN 18. OKTOBER 2022 Bandet spiller en imponerede række af arena koncerter, der der tager bandet til 33 arenaer i Europa. Bandet spiller bl.a. Barclays Arena i Hamborg, Le Zenith i Paris og turnéen afsluttes i legendariske Wembley Arena. Volbeat slår atter rekorder i samlet antal billetter på én europæisk turné, den største turné i bandets historie og den største arena turné nogensinde for et dansk rockband! “Vi er meget glade for at kunne tilføje endnu en dansk koncert til vores “Servant Of The Road” turné. Det har været lidt af et puslespil at få det hele til at falde på plads. Det er næsten tre år siden vi spillede i Herning og generelt i DK, så den skal altså haven over nakken til oktober!” Udtaler frontmand Michael Poulsen. Volbeat’s sjette album “Seal The Deal & Let’s Boogie” rundede de 120.000 solgte albummer i juli måned og er til dato bandets mest populære her til lands med intet mindre end seks platinplader i ryggen.

JAILBREAK ER KLAR MED FULDT PROGRAM I FÆNGSLET I HORSENS DEN 13. AUGUST9.8.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

JAILBREAK er et nyt stort musikevent i Fængslet i Horsens i Jylland, som lørdag den 13. august åbner dørene for heavyrock-fans i alle aldre. Her kan publikum opleve energisk rock’n’roll og hård tråd fra intet mindre end seks internationale og tre danske bands på en spændende og stemningsfuld koncertdag: SABATON, ACCEPT, HAMMERFALL, PHIL CAMPBELL AND THE BASTARD SONS, JESPER BINZER & BAND, STEVE’N’SEAGULLS, KING BUFFALO, ELECTRIC GUITARS og SKULLCLUB.

Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset.3.8.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

OCEAN GROVE 27. OKTOBER 2022 PUMPEHUSET Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset. De australske ”oddballs” Ocean Grove laver en sammensmeltning af rock, metal, grunge, hip-hop og brit-pop. Det er blevet til en banebrydende lyd der beskrives som Oddworld Music™️. Den eklektiske trio udgav deres andet album ’Flip Phone Fantasy’ i 2020 til bred anmelderros og en 8. plads på den australske album chart. Udover global hæder fra diverse medier, såsom Kerrang!, for deres lovløse kreativitet og overlegne attitude, har albummet opnået næsten 20 millioner streams. Ocean Grove udgav tidligere på året singlerne ’Cali Sun’ og ’Silver Lining Lining’ som var en ledte hen til udgivelsen af deres tredje fuldlængde album ’Up In The Air Forever’. Albummet fik en anmeldelse på 4/5 i Kerrang!: ”It’s the best showcase of Ocean Grove’s quirks to date, and they’ve got all the right to be bullish about it when playing it feels so, so good.” Oplev Ocean Grove i P