Opgave om øget bilsalg skaffer Sebastian pris på 25.000 kr.

Sebastian kunne ikke forstå, hvorfor hans praktiksted Nellemann A/S, Odense ikke solgte flere Kia Picanto, så han lavede en fagprøve om problemstillingen, hvor han på imponerende vis lod handelsteoretiske overvejelser møde virkeligheden hos sit praktiksted. Det har nu skaffet ham DI og HK Privats Fagprøvepris på Handelsuddannelsen. Prisen på 25.000 kr. blev uddelt som en overraskelse for Sebastian på Nellemann kl. 9.00 i dag.

- Sebastian viser stor indsigt i bilbranchen og salgsteorier i sin fagprøve. Han demonstrerer på glimrende vis, at ideer og ændringsforslag til udviklingen i en virksomhed ofte kommer fra medarbejderen på gulvet, der møder hverdagens faglige udfordringer. I bestyrelsen har vi også lagt vægt på, at Sebastian er en empatisk og hjælpsom kollega, siger Simon Tøgern, formand for HK Privat.

I sin begrundelse for valget af Sebastian Ernlund Flintenborg skriver bedømmelsesudvalget blandt andet: ”I sin opgave viser Sebastian stor indsigt i salgsteoretiske overvejelser, og han formår at tilpasse dem virkelighedens udfordringer på sit praktisksted.” Og hos Nellemann A/S er der stor tilfredshed med deres elev, som de nu har fastansat.

- Jeg er glad og stolt over, at Sebastian har fået fagprøveprisen, for det er virkelig fortjent. Han har under hele læretiden vist videbegærlighed og engagement. Her er tale om en overordentlig dygtig elev. Han omsætter teori til handling og følger op på sine delmål. Tilmed er han en virkelig god kollega, siger Mike Kristensen, salgschef hos Nellemann A/S.

Med prisen følger også en anerkendelse til praktikstedet, så prisen Årets Uddannelsessted 2020 går altså til Nellemann A/S, Odense.

I DI understreger underdirektør Lone Folmer Berthelsen også, at der står to parter bag den yderst vellykkede fagprøve.

- Når vi fejrer Sebastians flotte fagprøve i dag, er det vigtigt at huske, at han har haft sin virksomheds opbakning i ryggen. Nellemann løfter et flot uddannelsesansvar på en lang række uddannelser. Dermed bidrager de til at sikre tilstrækkeligt mange faglærte i arbejdsstyrken, og de bidrager til at styrke dansk konkurrenceevne. Derfor har vi valgt også at give dem en pris i dag, siger Lone Folmer Berthelsen.

Det er andet år, at Dansk Industri (DI) og HK Privat uddeler fagprøveprisen for Handelsuddannelsen på 25.000 kr. DI og HK Privats fagprøvepris uddeles til elever, der har bestået fagprøven på handelsuddannelsens specialer med et originalt og flot resultat. Formålet med fagprøveprisen er at gøre opmærksom på de mange muligheder på handelsuddannelsen og inspirere elever til at præstere noget særligt, som har betydning for virksomheden, erhvervet og branchen.

Foto fra overrækkelsen kan rekvireres hos pressekonsulent Lars Bøgeskov på larb@di.dk, 2236 3138

Yderligere oplysninger:
Michael Boas Pedersen, DI på 3131 8137
Claus Agø Hansen, HK Privat på 4045 9528

Chefkonsulent Sigrid Wilbeck Hansen
Mail: siwi@di.dk
Tlf. 3377 3864
Mobil: 6051 8420

Lokalt Erhvervsklima 2020: Fynske kommuner kæmper med skrantende image, men bliver bedre til sagsbehandling og dialog med virksomhederne.30.11.2020 19:30:00 CET | Pressemeddelelse

Ingen af de fynske kommuner rammer top 10, når det handler om den samlede rangering af det lokale erhvervsklima. Dog fastholder Nordfyns Kommune den flotte plads som nr. 12, mens Nyborg rykker til nr. 26 fra nr. 10. Begge kommuner ligger også i top 10 på flere parametre – og begge i kategorien ”Information og dialog”. Ingen andre kommuner opnår at komme i top 10 i en af de 9 kategorier.