Opfordrer til at tjekke kældre og udhuse: Detailkæde mangler defekte affugtere retur – kan bryde i brand
Butikskæden Harald Nyborg har brug for hjælp fra danskerne til at tilvejebringe populære affugtere, som er solgt i over 33.000 eksemplarer i Harald Nyborg varehuse over hele landet frem til 2014. Kun ca. 6.000 er kommet retur til trods for, at de har været tilbagekaldt gennem længere tid.
Tjek kældre og udhuse
Det er flere år siden, at affugterne er solgt, og derfor opfordrer Harald Nyborg A/S til, at boligejere tjekker kældre og udhuse for om en eventuel affugter, man har stående, er en af de pågældende to modeller.
- Vi stoppede salget og fjernede de pågældende affugtere fra butikkerne med det samme, da vi konstaterede usikkerheden på maskinerne. Vores vurdering er dog, at der fortsat må stå mange af disse affugtere i private hjem, oplyser Arne Gerlyng-Hansen, adm. direktør i Harald Nyborg A/S.
- Der kan også være boligejere, der har overtaget en maskine i forbindelse med boligkøb, og derfor ikke selv kender til fabrikat og forhandler. Så vores opfordring til alle ejere af affugtere er at tjekke modelnavn og serienummer, hvis man har en maskine stående i hjemmet, i kælderen eller i udhuset, siger Arne Gerlyng-Hansen.
Det drejer sig om affugtere med navnet WASCO 10 og WASCO 2000 og serienummer HN5763201xxxxxxxxx eller HN5153201xxxxxxxxx, solgt før 2014. Har du en sådan, skal du stoppe med at bruge den og kontakte den lokale Harald Nyborg butik.
Forsikringsselskab bekræfter omfattende skader
Forsikringsselskabet If har behandlet og opgjort skaderne efter de defekte affugtere, og kommunikationschef Birgitte Ringbæk supplerer:
- Vores skaderådgivere bekræfter, at der er opstået brand inde i affugterne, og at maskinerne derefter er brændt op med en kraftig røgudvikling til følge. I et par af tilfældene har ilden bredt sig til øvrigt inventar med brandskader til følge. Alene soden fra en brand kan trænge ind overalt, og derfor har der været tale om omfattende skader på både bygninger og inventar. Der er lykkeligvis ikke sket skader på mennesker i forbindelse med hændelserne, siger hun.
Kvittering ikke nødvendig
De to modeller af affugtere er solgt hos Harald Nyborg over hele landet samt i butikskædens webshop. Serienummeret fremgår bag på selve affugteren, samt af produktets bestillingsnummer på kvitteringen.
Affugterne kan ombyttes i alle Harald Nyborgs butikker. Det er ikke nødvendigt at medbringe kvittering eller købsbevis for at få maskinen ombyttet. Kunder kan også kontakte Harald Nyborgs kundeservice på telefon 63 95 95 95.
Nøgleord
Kontakter
Yderligere oplysninger - kontakt:
Arne Gerlyng-Hansen, adm. direktør Harald-Nyborg A/S, tlf. 6395 9500
Birgitte Ringbæk, kommunikationschef If Skadeforsikring, tlf. 6120 5009
Billeder
Information om If Forsikring
If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.
Følg pressemeddelelser fra If Forsikring
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra If Forsikring
If tilbyder ansatte at udskifte helligdage for at kunne fejre egne traditioner25.3.2024 07:25:00 CET | Pressemeddelelse
Mens de fleste arbejdspladser i finanssektoren har lukket ned i påsken, er der folk på arbejde hos Nordens største forsikringsselskab. Med et nyt initiativ og en ekstraordinær godkendelse fra lokale fagforeninger tilbyder If, at medarbejderne kan erstatte udvalgte helligdage med en dato, der er mere i overensstemmelse med medarbejderens individuelle kulturelle eller religiøse overbevisning. Langfredag og 2. påskedag er to af de mulige helligdage.
If præsenterer stærk vækst og stabilt 2023-resultat trods udfordrende år8.2.2024 08:52:54 CET | Pressemeddelelse
Forsikringsselskabet If, der er en del af Sampo Group, præsenterer i dag det finansielle resultat for fjerde kvartal og 2023. If fortsatte i 2023 sit stærke vækstmomentum på tværs af alle markeder og forretningsområder, og noterer særligt fremgang inden for bygnings- og personforsikringer.
If får godkendt klimamål af SBTi og inkluderer frivilligt skadesreparationer for over 3 mia. svenske kroner om året29.1.2024 07:50:20 CET | Pressemeddelelse
If har som første forsikringsselskab på det danske marked fået godkendt sine kortsigtede klimamål af det anerkendte klimatiltag, Science Based Targets initiative. Samtidig tager Nordens største forsikringsselskab det usædvanlige skridt at gå udover SBTi’s krav, og udvider frivilligt sine klimaforpligtelser ved at ville reducere 30% af udledningerne fra skadesreparationer på motor- og bygningsområdet.
Forsikringsselskab med vigtig opfordring til boligejere: Tjek loftet for fygesne4.1.2024 17:32:13 CET | Pressemeddelelse
Danmark er ramt af det største snefald i 13 år og i kølvandet på de store snemængder har landets boligejere fået en vigtig opgave. Husejere bør tjekke loftet for fygesne snarest, og inden den ophobede sne smelter og fører til vandskader, oplyser forsikringsselskabet If.
Ifs stærke præmievækst og solide resultater fortsætter trods udfordrende vejr8.11.2023 08:42:05 CET | Pressemeddelelse
KVARTALSRESULTAT: Forsikringsselskabet If leverer en stærk bruttopræmievækst på 10,0 procent i tredje kvartal. Det finansielle resultat var stabilt på trods af et usædvanligt højt antal storskader og alvorlige vejrhændelser.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum