Operaakademiet opfører sjælden opera

Jonathan Doves musikalske eventyr Den forheksede gris opføres for første gang i Danmark.
Jonathan Dove Foto: Marshall Light Studio

En ung kvinde leder efter den store kærlighed. I sin søgen efter én hun kan elske, møder hun en mand, der har skikkelse af en gris om dagen og et menneske om natten. De bliver forelskede, men andre står i vejen for deres liv sammen, og hun må søge hjælp i det overnaturlige, for at de kan få en fremtid sammen.

Længsel efter nærhed og kærlighedens mange forskellige ansigter er kernen i Jonathan Doves humoristiske operafabel Den forheksede gris (The Enchanted Pig), der aldrig tidligere har været opført i Danmark.

Det musikalske eventyr, der havde urpremiere i 2006, har rødder i rumænske og norske folkeeventyr og er en blanding af opera, musikteater og vaudeville.

Fra Operaakademiet medvirker Louise McClelland Jacobsen, Cecilia Lund Tomter, Cláudia Ribas, Frida Lund-Larsen og Kristian Bordoy. Desuden medvirker Fredrik Bjellsäter, Martin Hatlo og Joel Kyhle.

Den forheksede gris iscenesættes af Operaakademiets faste instruktør, Ebbe Knudsen, som også skaber forestillingens scenografi. Den unge, norske dirigent Eirik Haukaas Ødegaard dirigerer.

Den forheksede gris synges på engelsk med danske tekster.

Dirigent: Eirik Haukaas Ødegaard
Iscenesættelse og scenografi: Ebbe Knudsen
Lysdesign: Jørn Thostrup
Videodesign: Sebastian Eskildsen
Kostumer: Bo Høgh Hansen

Den forheksede gris spiller fra 13/2 - 18/2 2023.
Læs mere om Den forheksede gris og se de medvirkende HER

Introduktion til forestillingen
Der er introduktion 45 minutter inden forestillingens start. Mødested: Takkelloftets foyer 18:45.

Tak til økonomisk støtte fra: Augustinus Fonden, Aage og Johanne Louis-Hansens Fonden og William Demant Fonden

Jonathan Dove Foto: Marshall Light Studio