Opel Grandland X Hybrid: Plug-in hybrid til under 300.000 kroner

Danskerne har taget plug-in hybriderne til sig. Sidste år var der til dato solgt 2.525 plug-in hybrider mod 10.242 i år. En stigning på knapt 306%. Grandland X Hybrid lander med andre ord i Danmark på et tidspunkt, hvor efterspørgslen aldrig har været større. Grandland X Hybrid fås i to varianter med enten firehjulstræk eller forhjulstræk og hhv. 300 hk eller 225 hk. Priserne starter ved 299.990 for en 225 hk Elegance.

Forhjulstræk eller firehjulstræk

Den forhjulstrukne Grandland X Hybrid har to motorer placeret på forakslen. En 180 hestes 1,6 liters benzinmotor med turbo og en elmotor med 110 hestekræfter. Sammen har de en systemydelse på 225 hestekræfter og 360 Nm moment. 0-100 km/t klares på 8,9 sekunder og topfarten er opgivet til 225 km/t. Batteriet er på 13,2 kWh og kan være fuldt opladet på under to timer (7,4 kW). Den har en rækkevidde på ren el på op til 62 kilometer og kører 71,4 km/l begge målt efter den gældende WLTP standard.

To veludstyrede varianter – Nemt og overskueligt

Opel i Danmark har gjort det nemt og overskueligt for kunderne og således fås Grandland X Hybrid 225 hk kun i to veludstyrede varianter, Elegance og Ultimate. Elegance har bl.a. klassiske Opel-dyder som fx de ergonomiske AGR sæder og avancerede adaptive LED vision forlygter som standard. Der ud har Elegance også en 8” touch skærm, automatisk to-zonet klimaanlæg, 18” alufælge og sort tagfarve.

Grandland X Hybrid4 – Kombinationen af præstationer og høj komfort

Opel Grandland X Hybrid4, er udstyret med tre motorer. En turbodrevet 1,6 liters benzinmotor med 200 heste og en 109 hestes elmotor på forakslen og en tilsvarende 109 hestes elmotor på bagakslen. Bilens samlede systemydelse lyder på 300 hestekræfter og hele 520 Nm moment. 0-100 km /t klares på 5,9 sekunder og gør den hurtigere i denne disciplin end den tidligere Insignia OPC. Batteriet er på 13,3 kWh og kan være fuldt opladet på under to timer ved brug af en 7,4 kW ladeboks. Rækkevidden på op til 63 km (WLTP) sikrer, at hovedparten af de danske pendlere uden problemer vil kunne nå til arbejde på en enkelt opladning.

Grandland X Hybrid4 tilbydes kun i én variant, Ultimate, der i øvrigt også kan tilvælges den mindre 225 hestes version. Ud over Elegance niveau, får man bl.a. også 19” alufælge, adaptiv fartpilot, 3D navigation, bakkamera og el-bagklap. Grandland X Hybrid4 med 300 hestekræfter koster 399.990 kroner.

Det er allerede nu muligt at opleve den nye Opel Grandland X Hybrid hos den nærmeste Opel forhandler.

Opel skyder året i gang med nytårskur 4. og 5. januar27.12.2019 11:11:57 CETPressemeddelelse