Opel Corsa-e vinder “Golden Steering Wheel 2020” (Det Gyldne Rat) og er kommet til Danmark

• Bedste Minibil: Den fuldt elektriske Corsa-e vinder i et stærkt felt • Flere priser: Corsa har allerede vundet AutoBest prisen “Bedste bilkøb i Europa 2020” • En lang tradition: Corsa-e er den 18. Opel til at vinde “Golden Steering Wheel” • Corsa-e er kommet til Danmark: prisen starter ved 229.900 kroner • Opel gør det nemt at vælge el: Clever ladestander er inkluderet i prisen

Opel Corsa-e har vundet en af de vigtigste priser i tysk bilindustri – the “Golden Steering Wheel 2020”. Det er 18. gang, at Opel vinder denne prestigefulde pris. Juryen består af Auto Bild og Bild am Sonntags læsere samt et panel af bileksperter og racerkørere. De var ikke i tvivl. Corsa-e vandt en sikker sejr i minibilssegmentet med en stor margen ned til nummer to. Auto Bild skriver: ”Konkurrenterne i minibilssegmentet har ikke en chance mod Corsa på el”.

“Opel er elektrisk”, siger Opel CEO, Michael Lohscheller, “og vores nye Opel Corsa-e er et fantastisk eksempel på dette. Den viser ikke bare, at en elektrisk bil i dag kan være dynamisk at køre og praktisk i hverdagen, men også at den kan fås til en overkommelig pris, hvor de fleste kan være med”.

Auto Bild sætter ord på sejren: ”Corsa-e imponerede juryen både med dens kvalitet og komfort, men i særdeleshed ved den velfungerende el-drivlinje. Bilen var livlig at køre, mærkbart støjsvag og havde uden sammenligning det største kraftoverskud i feltet. Opel Corsa-e var en sikker vinder i minibilskategorien.

Corsa-e er identisk med en Corsa med hhv. benzin eller diesel motor. Bilen, og dermed anvendelsesmulighederne, er de samme og kun drivlinjen, altså batteri og motor, adskiller Corsa-e fra de konventionelle udgaver. Opel vil nemlig gerne gøre det nemt og ukompliceret at skifte til en eldrevet bil. Bl.a. derfor har Corsa modelprogrammet tidligere vundet AutoBest prisen ”Bedste bilkøb i Europa 2020”.

Corsa-e tilbyder en balanceret kombination af præstationer, rækkevidde, opladningstid og pris. Den har en motor på 100 kW (136 hk) og 260 Nm moment og en rækkevidde på op til 334km (WLTP). Dens batteri på 50 kWt kan hurtiglades med op til 100 kW og oplader batteriet til 80% på bare 30 minutter.

Corsa-e er netop kommet til Danmark og indstigningsmodellen Essentia starter ved en pris på 229.990 kroner. Edition+ er mellem udstyrsvarianten til 239.990 kroner og vil man forkæle sig selv fra Opels øverste hylder, skal man vælge Ultimate til 274.990 kroner, der bl.a. er udstyret med Opels innovative LED Matrix lys, panorama glastag, digitalt cockpit og adaptiv fartpilot. Det er værd at bemærke, at alle priser er inklusiv installation af Clever ladestander til hjemmet.

Kompromiløs E-mobilitet: Ny Opel Combo-e20.1.2021 09:25:09 CETPressemeddelelse

Opel Combo-e kender sin besøgstid. CO2-udledning har politikernes og befolkningens bevågenhed og Danmark har sat som klimamål frem mod 2030, at nedbringe den nuværende årlige CO2-udledning med 70%. Emissionskravene i de større danske byer bliver til stadighed skærpet og kravene til kørsel i miljøzonerne, vil kun blive højere i fremtiden. Med Opel Combo-e kan man trygt kigge ind i en fremtid med restriktioner på benzin- og dieselbiler, for Combo-e kører på el, uden at gå på kompromis med kørekomfort eller varerum.

Opel digitalt nytårssalg fra 2. og 3. januar: Stærke tilbud og en ren danmarkspremiere29.12.2020 09:30:00 CETPressemeddelelse

Opel skyder det nye år ind med et brag af et nytårssalg, der som noget helt nyt foregår online. I år har Opel fokus på den grønne omstilling. Vinderen af ”Golden Steering Wheel 2020”, Opel Corsa-e, har danmarkspremiere og Grandland X Plug-in Hybrid charmerer med plug-in hybrid-teknologi og plads til familien. Opel Corsa, der også vandt AutoBest prisen som bedste køb i 2020, bl.a. for sit flotte design, gode køreegenskaber og muligheden for at vælge Corsa med benzin, diesel eller el, er til årets nytårssalg skarpt prissat.