OPDATERET: Presseinvitation til OL-atletfejring på Experimentarium

Mød de hjemvendte danske OL-atleter samt flere fra Sportens Hall of Fame til stort hyldestarrangement på Experimentarium i Hellerup. Pressen inviteres til rød løber og mulighed for korte interviews og fotos.

Efter at have kæmpet for de danske farver i Tokyo vender Danmarks OL-helte hjem til en fortjent hyldest i København.

Mandag d. 9. august inviterer Sport One Danmark, Danmarks Idrætsforbund og Team Danmark til en storladen velkomsthyldest af hele den danske OL-delegation, der har været med til at vinde medaljer til Danmark og i det hele taget stået for et hav af toppræstationer.

Eventet finder sted på Experimentariums tagterasse, hvor atleter + ledsagere samt nøglepersoner fra idrætten, olympiske partnere og udvalgte VIP's vil være til stede, og hvor Carpark North og DR Pigekoret optræder med den officielle OL-sang. Der vil endvidere være taler og præsentation af OL-atleterne.

DR transmitterer fra hele begivenheden.

En del af OL-delegationen lander i Københavns Lufthavn mandag eftermiddag og køres direkte ud til hyldestfesten. Der bliver ikke mulighed for interviews i lufthavnen.

Pressen inviteres til rød løber ved hovedindgangen til Experimentarium, hvor der vil være mulighed for at møde flere OL-medaljevindere, endnu flere atleter og en række medlemmer af Sportens Hall of Fame.

Derudover har H.K.H. Kronprinsen, statsminister Mette Frederiksen og kulturminister Joy Mogensen meldt deres ankomst.

Atleter, VIP’er og øvrige gæster ventes at ankomme i tidsrummet mellem kl. 16.30-18.30, hvor journalister og fotografer opfordres til at stå klar i en markeret pressepool. Det er således her, der vil være mulighed for at tage fotos og stille et par spørgsmål til de inviterede gæster, inden de skal videre op på tagterrassen.

Pressen inviteres desuden til at overvære hyldesten på tagterrassen fra en pressepool, hvorfra der fra kl. ca. 19.30 potentielt vil være mulighed for kommentarer fra nogle af deltagerne.

Pressetilmelding til rød løber skal ske til nedenstående kontaktperson, der er presseansvarlig på dagen. På tagterrassen er der plads til maks. én skrivende og én fotograf pr. medie.

--

Få overblikket over det danske hold og download atletbilleder til redaktionelt brug på www.ol.dk. Følg det danske hold til OL i Tokyo via @danmarktilol på Facebook og Instagram.

Fælles OL PL