Online måltidskasser red med på E-handels bølgen i 2020 og 2021

I 2020 blev flere rekorder for dansk E-handel slået med længder, og udviklingen fortsatte ind i 2021. Imens mange fysiske forretninger oplevede et stort fald i omsætning, var tendensen en helt anden hos mange online forretninger – heriblandt flere udbydere af måltidskasser.

100% stigning i omsætning hos Nemlig.com

I 2020 brugte danskerne 154 milliarder kroner på online handel. Det kunne mærkes hos Nemlig.com. De oplevede en fordobling af deres omsætning i forhold til 2019. Herudover gik Nemlig.com fra omkring 1.000 medarbejdere til cirka 1.900 medarbejdere i 2020.

Medstifter af Aarstiderne, Søren Ejlersen, melder om en lignende udvikling. Ifølge medstifteren oplevede Aarstiderne et stigende salg. Herudover meddelte han, at virksomheden stadig lå på et imponerende højt niveau i foråret 2021. Søren Ejlersen har også positive tanker om fremtidens udvikling. Han mener, det er realistisk, at danskerne i høj grad bliver ved med at købe måltidskasser online.

Tryghed og praktik fremhævet som de store forklaringer

Mikkel Pilemand, der er kommerciel direktør i Nemlig.com, fremhæver den høje tryghed som en af de væsentlige forklaringer på, hvorfor salget er steget i 2020. Herudover nævner han, at det er nemmere, og at mange har været interesseret i at prøve en måltidskassetjeneste.

Den store popularitet har skabt flere sammenligningstjenester, der hjælper forbrugerne med at finde de bedste og billigste måltidskasser. Én af disse er https://maltidskasser.dk/, hvor forbrugere let kan danne sig et overblik.

Så mange penge brugte danskerne på måltidskasser i 2020

I 2020 blev der totalt set brugt ni milliarder kroner på køb af mad, drikke og dagligvarer på nettet. Det er en markant udvikling i forhold til 2019 og andre tidligere år. Af de ni milliarder kroner blev der brugt to milliarder på måltidskasser. Det viser e-handelsanalysen foretaget af Dansk Erhverv.

Den store udvikling hos de to store udbydere, Nemlig.com og Aarstiderne, er lig udviklingen hos flere andre mindre udbydere. 2020 har ligeledes været året, hvor der er landet flere nye udbydere på markedet, der nu skal konkurrere om det øgede forbrug på måltidskasser online.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Skab dit eget sikkerhedsnet med den rette a-kasse4.5.2022 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Der kan være mange grunde til, at du i en periode ikke har et job, og derfor heller ikke har nogen fast indtægt. En sådan periode kan være hård og frustrerende, og det er ikke altid nemt at finde et job igen. For at gøre disse perioder i livet nemmere at overkomme, kan du sikre dig selv ved at melde dig ind i en a-kasse. Dette er en form for forsikring, som du betaler til, når du har en fast indkomst, og så får du udbetalt dagpenge, når du ikke har en indkomst. Det har mange fordele at være medlem af en a-kasse, men det kan også være svært at finde den rette a-kasse, da udbuddet er stort. Læs med herunder og lær mere om a-kasser.