Ombygning af Borgerservice på Aabenraa Rådhus

I Aabenraa Borgerservice er der fokus på at yde den bedste betjening til borgerne, hvor ro, nærvær og fortrolighed er i højsædet. I håb om at kunne forbedre de fysiske rammer vil Borgerservice i Aabenraa gennemgå en større ombygning, som skal bidrage til bedre tilgængelighed og diskretion for borgerne.
Det indebærer først og fremmest en ny indretning af rummet med en mere tydelig adskillelse og afskærmning imellem hver enkelt skranke. Samtidig vil venterummet være lukket af ud til ekspeditionsrummet, så borgere hverken kan se eller høre ekspeditionerne. Det vil give borgerne større diskretion, og de vil være sikre på, at hverken borgere i venterummet eller ved skranken kan følge med i deres sag.
- Vi glæder os meget til at vise vores nye Borgerservice frem på Rådhuset. Vi har igennem længere tid haft udfordringer med at sikre en god nok diskretion omkring vores ekspeditioner, og det vil vi rette op på nu. Vi er forpligtet til at behandle borgernes oplysninger sikkert og fortroligt, og derfor har det været nødvendigt for os at genoverveje den måde, rummet er indrettet på, siger borgerservicechef, Esben Krabbe Christiansen.
Udover diskretion vil den nye indretning også have fokus på moderne og borgervenlige faciliteter. Det skal være en god oplevelse at komme i Borgerservice, lige fra man træder ind ad døren, til man forlader bygningen. Når dørene åbnes for den nye Borgerservice vil borgerne, allerede inden de træder ind i venterummet, kunne registrere deres ankomst på standeren i kommunens forhal. Der vil altså ikke være kø ved standeren, når Borgerservice åbner klokken 10.
I selve venterummet er der god plads og luft imellem møblerne, og der er både mulighed for at sidde og stå op enten for sig selv eller i små grupper. Yvonne Callesen, kontorleder i Borgerservice, lægger stor vægt på, at borgerne får en behagelig oplevelse med den nye indretning:
- Vi har gjort en stor indsats for at skabe nogle behagelige og lettilgængelige rammer for borgerne. Derfor har vi brugt afdæmpede farver og et enkelt design til at skabe en rolig atmosfære og gjort det nemt for borgerne at overskue og orientere sig i rummet.
Kontakter
Borgerservicechef Aabenraa Kommune, Esben K. Christiansen, tlf.: 21 30 44 30; e-mail: ekc@aabenraa.dk
Kontorleder Borgerservice Aabenraa Kommune, Yvonne Callesen, tlf.: 73 76 74 05; e-mail: yc@aabenraa.dk
Kommunikationskonsulent Aabenraa Kommune, Claus Bøge Jensen, tlf.: 24 91 79 28; e-mail: cbje@aabenraa.dk
Billeder
Information om Aabenraa Kommune
BETINGELSER FOR BRUG AF BILLEDMATERIALE:
- Rettigheden til anvendelse af medfølgende billedmateriale er udelukkende til brug i sammenhæng med nærværende nyhed og må således ikke arkiveres med henblik på genanvendelse i andre sammenhænge.
- Anvendelse skal altid ske med angivelse af hele den oplyste billedbyline.
Følg pressemeddelelser fra Aabenraa Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aabenraa Kommune
Tina glæder sig til at videreudvikle Fjordskolen som et specialpædagogisk fyrtårn19.6.2025 12:03:29 CEST | Pressemeddelelse
45-årige Tina Mätzke er Fjordskolens nye skoleleder. Hun tiltræder i rollen efter fire måneder som konstitueret leder og med seks år som afdelingsleder på Fjordskolen i rygsækken.
Aabenraa Kommune samler Grænsetrekanten: Fokus på grøn udvikling og grænseoverskridende dialog19.6.2025 12:02:43 CEST | Pressemeddelelse
Grænsetrekanten samlet i Aabenraa: Fokus på grøn udvikling og styrket grænseoverskridende dialog om grøn udvikling, mobilitet og Flensborg Fjord
Aabenraa Kalder – fælles initiativ mellem kommune og erhvervsliv skal vinde de unge tilbage18.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hvordan bevarer man kontakten til unge, der er flyttet fra hjemstavnen for at studere, arbejde eller prøve noget nyt? Og hvordan får man unge, der pendler ind til virksomhederne i kommunen til at blive og slå sig ned? De spørgsmål har Aabenraa Kommune, Business Aabenraa og en række lokale virksomheder stillet sig – og svaret er en fælles indsats for at styrke relationen til de unge voksne og minde dem om, hvad området kan gøre for dem.
5,4 mio. kr. fra Nordea-fonden skal styrke Padborg som startpunkt for Hærvejen17.6.2025 15:19:16 CEST | Pressemeddelelse
Med 5,4 mio. kr. i støtte fra Nordea-fonden er vejen banet for en ambitiøs forvandling af Padborg til startpunkt for Hærvejen – hvor Grænselandets Have og Told- og Grænsemuseet bliver både fysisk ankomstpunkt for vandrere og cyklister samt centrum for formidlingen af Hærvejens og grænselandets historie.
Ferieophold for mennesker med demens lynhurtigt fuldt booket – over 40 på venteliste4.6.2025 15:24:20 CEST | Pressemeddelelse
På blot få timer var der udsolgt til det nye ferieforløb for mennesker med demens og deres pårørende i Aabenraa Kommune. Interessen overgår alle forventninger.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum