Økonomisk håndsrækning fra SEAS-NVE

Er du en del af en forening eller et initiativ i Region Sjælland, som kan bruge en hjælpende hånd på 10.000 kroner? Så er det nu, du skal søge SEAS-NVE’s donationsprogram.

Energi- og fibernetkoncernen SEAS-NVE ønsker at sætte fokus på og styrke de mange lokale fællesskaber og den positive udvikling i Vest-, Øst-, Sydsjælland, Lolland-Falster og øerne. Her ser mange gode initiativer løbende dagens lys, og derfor har koncernen siden 2013 uddelt i alt 120 donationer på 10.000 kroner til lokale foreninger og initiativer.

Spejdere, fodboldklubber, lokalteatre, e-sportsklubber og krisecentre er nogle af dem, som har modtaget støtte, og nu åbnes der op for efterårets pulje:

”For os er det vigtigt at skabe værdi til hver enkelt af vores andelshavere og til vores fællesskab i regionen – til det, vi har sammen. Derfor giver vi to gange årligt en økonomisk håndsrækning til ti udvalgte initiativer, som spiller en vigtig rolle for sammenhængskraften i lokalsamfundet. Med en håndsrækning til disse lokale initiativer håber jeg, at vi kan være med til at skabe værdi for rigtig mange mennesker”, fortæller Jesper Hjulmand, adm. direktør i SEAS-NVE.

Skal din forening komme i betragtning til SEAS-NVE’s donationsprogram, kan du udfylde ansøgningsformularen på seas-nve.dk/donation, hvor du også kan møde nogle af de tidligere donationsmodtagere.

Deadline for ansøgning er den 10. september kl.14.00.

SEAS-NVE er en andelsejet energi- og fibernetkoncern. Vi varetager vores kunder og andelshaveres interesser, når vi skaber energi til, at du kan leve livet. Vi ønsker at gøre energi til mere end blot en leverance – at være din bedste forbindelse i den grønne omstilling og brugervenlige digitalisering. Det er dig, vi arbejder for, når vi tilbyder lynhurtigt internet og sikrer, at der altid er strøm i kontakten og lys på gaden, og når vi servicerer landets geografisk længste elnet. Og det er for at skabe værdi for dig, at vi lagrer energi fra vindmøller til fremtiden og skaber energirigtige løsninger i hverdagen. Vi er godt 1.000 medarbejdere og omsatte i 2018 for 7,3 milliarder kroner.

SEAS-NVE sælger Ørsted-aktier8.11.2019 08:10:19 CETPressemeddelelse

Må ikke udsendes, offentliggøres eller distribueres, hverken direkte eller indirekte, I USA, Canada, Japan, Australien eller i nogen anden jurisdiktion, hvor en sådan distribution eller offentliggørelse er ulovlig. Denne meddelelse udgør ikke et tilbud om at sælge, eller en opfordring til at tilbyde at købe nogen værdipapirer i USA eller i nogen anden jurisdiktion, hvor et sådant tilbud, opfordring eller salg ville være ulovlig. SEAS-NVE A.m.B.A (“SEAS-NVE”) oplyser, at selskabet per dags dato har solgt 9.532.014 aktier i Ørsted A/S (”Ørsted”) svarende til 5.337.927.840 danske kroner og 2,27 procent af aktierne i Ørsted. SEAS-NVE A.m.B.A (“SEAS-NVE”) oplyser, at selskabet per dags dato har solgt 9.532.014 aktier i Ørsted A/S (”Ørsted”) svarende til 5.337.927.840 danske kroner og 2,27 procent af aktierne i Ørsted. Baggrunden for aktiesalget er, at SEAS-NVE den 18. september 2019 indgik aftale med Ørsted om købet af Radius Elnet samt Ørsteds privatkunde- og udendørsbelysningsforretning.