Økologisk Landsforening og føtex går sammen og styrker økologien

Med 200 nye økologiske varer bliver føtex nu den landsdækkende kæde med mest økologi. Det sker i et nyt samarbejde med Økologisk Landsforening

Forbrugerne er vilde med økologi. Rigtig vilde. Derfor introducerer føtex nu mere 200 økologiske varer i butikkerne og bliver dermed den landsdækkende kæde med mest økologi. Altsammen i samarbejde med Økologisk Landsforening.

Dagligvarekæden og Økologisk Landsforening er nemlig gået sammen for at sikre, at føtex har de bedste økologiske varer på hylderne, så forbrugernes store efterspørgsel efter økologi bliver imødekommet, hver gang de går i én af landets 95 føtex-butikker.

- I føtex er vi meget optaget af økologi, og vi sætter virkelig tryk på det med vores nye samarbejde med Økologisk Landsforening. Et samarbejde, hvor vi i fællesskab sikrer, at vi har de helt rigtige økologiske kvalitetsvarer på hylderne og sammen løfter økologien, siger Thor Jørgensen, der er direktør i føtex.

Stor efterspørgsel

I år er salget af økologiske varer steget med mere end 20 procent i føtex, og målsætningen for øko-salget i 2016 er allerede næsten indfriet. Samarbejdet med Økologisk Landsforening skal hjælpe føtex med at sikre, at kvaliteten af varerne altid er helt i top, og løbende skal nye ideer, der kan fremme økologien, også vendes.

- Vi har fået en stærk partner i Økologisk Landsforening, som kan bidrage med indblik og udsyn. Vores kunder er hver dag med til at stille krav, der gør os bedre, og med Økologisk Landsforening kan vi i fællesskab løfte hele vores sortiment af øko-varer og løfte økologi bredt, uddyber Thor Jørgensen.

Stor glæde af samarbejdet

Økologisk Landsforening er begejstret for samarbejdet, hvor organisationen kan komme endnu tættere på slutkunden og i fællesskab med føtex medvirke til, at endnu flere øko-varer ender i indkøbsposerne:

- Vi glæder os over samarbejdet og over at se så stærk en vækst i det økologiske salg i føtex. Vi kan få stor glæde af samarbejdet og har eksempelvis været i tæt dialog med kæden om bl.a. udvidelsen af øko-udvalget i butikkerne. Med mere end 1000 økologiske varer i alle butikkerne bliver føtex nu den landsdækkende kæde, der har det største udvalg af økologi, siger Helle Bossen, chefkonsulent i Økologisk Landsforening.

Kasper Reggelsen, Kommunikationskonsulent

Mail: kasper.reggelsen@dsg.dk