OKNygaard styrker sine landsdækkende anlægsaktiviteter

I takt med den vækst, virksomheden har været igennem, og med etableringen af anlægsafdelinger i Jylland ændres ledelsesstrukturen i forretningsområdet Anlæg.

Lars Bering Sonne udnævnes til områdedirektør med ansvar for de samlede anlægsaktiviteter med en årlig omsætning på 200 mio. kr.

Nikolai Almdal udnævnes til produktionschef for Anlægs aktiviteter syd for Århus og på Fyn. Samtidig udnævnes Dennis Worum til produktionschef for Anlægs aktiviteter nord for Århus. Til aktiviteterne på Sjælland søges en produktionschef, som kan indgå i det nye ledelsesteam.

Fokus på samarbejde og dialog

”Gennem de seneste år har vi oplevet en øget efterspørgsmål på klimaløsninger og anlægsopgaver for landets boligselskaber. På begge områder ser vi et behov for at styrke det dialogbaserede samarbejde på byggepladsen samtidig med, at dialogen med beboerne i området stiller nye krav til os”, udtaler Lars Bering Sonne, områdedirektør, som arbejder målrettet med den flade og dialogbaserede ledelsesform, som kendetegner OKNygaard.

”I forlængelse af denne udvikling har vi netop ansat en samarbejdsudvikler, som sammen med projektlederne skal udvikle og implementere arbejdsmetoder, som forener vores Styret Entreprisesystem med den samskabelse og dialog, som markedet efterspørger”, forklarer den nyudnævnte områdedirektør.

Lars Bering Sonne har arbejdet i OKNygaard siden 2009, han er uddannet anlægsgartner og jordbrugsteknolog med stor erfaring fra alle aspekter af anlægsområdet.

Sammen med det nye lederteam ser Lars Bering Sonne frem til at udnytte virksomhedens unikke position som både anlægsgartner og anlægsentreprenør, som kan anlægge, vedligeholde og pleje kundernes udearealer i hele Danmark.

”Der er mange spændende anlægsprojekter i ’pipelinen’, og det er nødvendigt at fastholde en sikker styring, så OKNygaard også i fremtiden kan levere både høj faglighed og høj kvalitet.  I sidste ende skal det komme kunderne til gode, som får en bedre service og bedre projektering på anlægsprojekterne,” siger Lars Bering Sonne.

Lars Bering Sonne
lbs@oknygaard.dk

OKNygaard er en landsdækkende anlægsgartner med anlæg og drift af udearealer i hele landet. OKNygaard har omkring 500 medarbejdere fordelt på 10 lokale afdelinger, som løser opgaver i over 90 % af landets kommuner og servicerer mere end 1000 kunder fordelt over hele landet. OKNygaard levererer totalløsninger inden for anlæg og drift til bl.a. virksomheder, boligforeninger, institutioner og slotsparker.

Nye navne i OKNygaard A/S16.1.2018 13:44pressemeddelelse

Ole Kjærgaard OKNygaard A/S Ole Kjærgaard udnævnes til administrerende direktør i OKNygaard A/S. Ole Kjærgaard har været ordførende direktør i OKNygaard siden fusionen i 2013. Udnævnelsen er et led i virksomhedens strategi for lønsom vækst, en strategi, som i løbet af de kommende år vil bringe omsætningen op på 750 mio. kr. Virksomheden har i dag en unik position som førende landsdækkende anlægsgartner med både anlægs- og driftsaktiviteter samt en landsdækkende storkundeafdeling. Holger Randrup Hansen OKNygaard A/S Holger Randrup Hansen udnævnes til økonomidirektør i OKNygaard A/S. Han har gennem de seneste år haft ansvaret for virksomhedens stabsfunktion, der som en del af OKNygaards strategi omlægges til et tværgående kompetence- og supportcenter for alle dele af koncernen. Holger Randrup Hansen udgør sammen med Ole Kjærgaard direktionen i OKNygaard. Lars Bering Sonne OKNygaard A/S Lars Bering Sonne er udnævnt til områdedirektør for OKNygaard anlægsaktiviteter i hele Danmark. Han har