OK udsætter dusør for hjælp til opklaring af brændstoftyverier

OK a.m.b.a. oplever tyveri af diesel på flere tankstationer på Sjælland, og derfor udlover det danske energiselskab en dusør på 5000 kroner for oplysninger, der kan hjælpe politiet til at opklare sagen

Energiselskabet OK har i de seneste måneder været udsat for tyveri på flere forhandlerejede tankstationer på Sjælland, hvor ukendte gerningsmænd har stjålet større mængder diesel. Alle tyverier er foregået om natten, hvor tyvene medbringer udstyr til at suge diesel op fra tanken. Det fremgår af overvågningsmaterialet, at tyvene kører i en hvid varevogn.

”Vi synes, det er ærgerligt, at der er nogen, der ikke kan kende forskel på dit og mit. Vi er et kundeejet selskab, så det her går ud over mange mennesker. Derfor udsætter vi nu en dusør på 5000 kroner til den, der kan give politiet afgørende oplysninger til at opklare sagen,” fortæller Martin Holdt Nielsen, der er afdelingsleder i OK.

Kontakt politiet
Det seneste tyveri fandt sted i Viby Sjælland d. 8. november. Siden marts har gerningsmændene været på spil i ti byer. Det drejer sig om Ørslev (ved Ringsted), Dalby, Borup, Lille Skensved, Osted, Bjæverskov, Hårlev, Gadstrup, Viby Sjælland og Sorø.

OK opfordrer borgere i området til at kontakte politiet, hvis de bliver tilbudt at købe diesel og finder det mistænkeligt.

Hvis du har oplysninger i sagen, kan du kontakte politiet på telefon 114.

Information om OK

Åhave Parkvej 11
8260 Viby J

70 10 20 33https://www.ok.dk
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab med hovedsæde i Viby J
  • OK tæller udover moderselskabet også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus. Hele koncernen beskæftiger mere end 2.200 personer
  • Koncernresultatet for 2019: Omsætning: 9,9 mia. kroner. Resultat før skat: 586 mio. kroner
  • OK omfatter mere end 670 tankstationer, knap 200 vaskehaller (svanemærkede) samt 75 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser og er en af landets største leverandører af varmepumper.
  • OK har tre biogasstationer og fire brinttankstationer
  • Foruden energiprodukter sælger OK mobiltelefoni og forsikringer

Følg pressemeddelelser fra OK