OK og Værkstedernes Indkøbsforening indgår samarbejdsaftale om ladeløsning

Det skal være nemt og attraktivt for bilister at køre i elbil. Derfor har energiselskabet OK indgået endnu en samarbejdsaftale, der skal give nem adgang til en komplet ladeløsning
Samarbejdsaftalen mellem OK og Værkstedernes Indkøbsforening betyder, at energiselskabet OK kan tilføje yderligere knap 900 forhandlere til sit partnernetværk. Foto: OK.

Der er godt nyt til de bilister, som planlægger at lægge vejen forbi ét af de mange værksteder i Værkstedernes Indkøbsforenings medlemskreds. Når bilister fremover besøger ét af de knap 900 værksteder kan de ikke alene få fikset deres bil, men også få tilbudt en ladeløsning fra energiselskabet OK.

”Den nye samarbejdsaftale betyder, at medlemmerne i Værkstedernes Indkøbsforening kan servicere deres kunder endnu bedre, når de i højere grad får mulighed for at vejlede og hjælpe elbilister vedrørende deres behov for opladning – især i hjemmet. Desuden får alle medlemmerne også mulighed for at få opsat ladestandere på deres lokationer til gavn for både nuværende og kommende kunder”, siger Martin Kock Kjeldgaard, der er Partner Manager i OK, og fortsætter:

”Med aftalen sætter vi yderligere skub i vores ambitioner om at drive den grønne omstilling og hjælpe danskerne med at træffe grønne valg. Det gør vi bedst, når vi kan levere attraktive og tilgængelige grønne løsninger til vores kunder og nu også værkstedernes kunder.”

Et gensidigt samarbejde

Som elbilist skal det være nemt og bekvemt at lade sin elbil derhjemme, og det skal ligeledes være nemt at få fat i en attraktiv hjemmeladeløsning. Det skal den nye samarbejdsaftale mellem OK og Værkstedernes Indkøbsforening hjælpe med at understøtte.

Vi håber på, at det nye samarbejde gør det nemt og trygt for vores medlemmer at sende deres kunder, som handler brugt el- eller hybridbil, videre til en troværdig ladeoperatør. En ladeoperatør som de måske i forvejen kender til via andre produkter”, siger Henrik Koed, der er indkøber og intern sælger i Værkstedernes Indkøbsforening.

”Desuden er vi glade for, at aftalen også giver vores medlemmer mulighed for selv at erhverve sig en ladeløsning til deres værksted, så de både kan servicere kundebilerne og lade deres egne elbiler”, tilføjer Henrik Koed.

Med aftalen runder OK i alt 2000 bilforhandlere eller værksteder i sit partnernetværk.

• OK er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til grøn el og varmepumper.
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Energiteknik.
  • OK omfatter mere end 675 tankstationer, mere end 220 vaskehaller samt 80 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.