OK indgår samarbejdsaftale med AutoBranchen Danmark om ladeløsning

Det skal være nemt og attraktivt for danske bilister at køre på el. Derfor har OK og AutoBranchen Danmark indgået en aftale, der giver kunderne nem adgang til en fleksibel hjemmeladeløsning

I disse år kører flere og flere elbiler ud på de danske veje, og det skal være enkelt og billigt at skifte benzinbilen ud med en elbil. Sådan lyder mantraet for energiselskabet OK, som i disse år investerer massivt i den grønne omstilling med fokus på blandt andet e-mobilitet og energiløsninger.

Derfor er der nu indgået en ny fordelsaftale med AutoBranchen Danmark, der betyder, at medlemmerne kan tilbyde ladeløsninger fra OK.

Afregnes for det faktiske forbrug
Med OK Ladepakke får man en komplet løsning, hvor OK står for det hele. Det eneste, man skal gøre, er ganske enkelt at sætte stikket i og oplade sin bil. Da aftalen afregnes ud fra bilisternes faktiske elforbrug, er der desuden gode muligheder for at planlægge sin opladning og spare penge. Med OK-appen kan man nemlig styre sin ladeboks fra sofaen og sætte næste opladning i gang, når elprisen er lav.

“Det er vigtigt for os, at det er enkelt og billigt for danskerne at skifte til elbil. Med denne aftale er det vores håb, at vi kan gøre flere forhandlere opmærksomme på vores gode aftale og produkter. Vi har allerede en del kunder i branchen, men der er selvfølgelig plads til flere,” siger Martin Kock Kjeldgaard, der er Partner Manager i OK.

Grøn strøm fra danske vindmøller
OK forventer, at den typiske kunde til ladepakken kører mellem 10.000 og 35.000 kilometer årligt, har egen husstand og mulighed for at oplade elbilen hjemme ved bopælen. Med løsningen har man desuden mulighed for at vælge grøn strøm fra OK, som blandt andet kommer fra danske vindmøller.

“Den grønne omstilling har gjort, at formidling af ladeløsninger til købere af nye og brugte elbiler og plugin-hybrider er efterspurgt af vores medlemmer. OK har meldt ud, at de investerer en milliard kroner i ladenetværket frem mod 2025, og det er en særdeles positiv udvikling. Aftalen med OK supplerer vores øvrige fordelsaftaler rigtig godt, og giver vores medlemmer mulighed for at tilbyde bilkøbere en god og fleksibel hjemmeladeløsning, som passer til de fleste forbrugeres behov” siger Henrik Bitzer, Chef for partnerskaber, Autobranchen Danmark

Med aftalen medfølger også rabatmuligheder, hvis man som forhandler eller værksted vil have OK’s ladestandere til sin virksomhed.

Kontaktinfo
Henrik Bitzer, Chef for partnerskaber, Autobranchen Danmark, 31474997 eller heb@abdk.dk

- eller OK på bilforhandler@ok.dk

Information om OK

Åhave Parkvej 11
8260 Viby J

70 10 20 33https://www.ok.dk
  • OK er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til grøn el og varmepumper.
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Energiteknik.
  • OK omfatter mere end 675 tankstationer, mere end 220 vaskehaller samt 80 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK har tre biogasstationer og lægger desuden tankstationer til fire af Everfuels brint-tankanlæg

Følg pressemeddelelser fra OK

Flere pressemeddelelser fra OK