OK føjer station nummer 80 til landkortet

Energiselskabet OK’s netværk af Truck Diesel-stationer er vokset støt, og gennem årene er antallet således kommet op på 80, fordelt over hele landet. Station nummer 80 er åbnet i Kolding, på vognmand Kaj Madsen Fjelstrup A/S’ matrikel, hvor andre transportkunder også kan benytte stationen.
Opbygning af kæden tog fart
OK’s position på Truck Diesel markedet er for alvor blevet udbygget gennem det seneste årti. Ud over dieselstanderne, er der sat AdBlue standere op på de fleste stationer, og der er også kommet HVO-standere på udvalgte stationer.
”Placeringen har været vigtig, og at vi kunne se potentialet for en god basisomsætning. Vi har gennem årene selvfølgelig været opmærksomme på, hvor på danmarkskortet vi manglede en Truck Diesel-station og har holdt øje med mulighederne. I nogle tilfælde har vi også haft kunder, som har peget på et område, hvor der kunne være behov for en station, og så har vi undersøgt mulighederne,” siger Henrik Bruun, som er OK’s kædechef for Truck Diesel-stationerne.
Sikkerhed er det vigtigste
Sikkerheden, når kunderne tanker på OK’s Truck Diesel-stationer, er det vigtigste. Derudover er det også vigtigt, at stationerne står skarpt, så kunderne får en samlet god oplevelse, når de tanker hos OK.
”Vi har selvfølgelig fornyet designet på Truck Diesel-stationerne i løbet af årene, men noget af det, der har været helt essentielt er driftssikkerhed. Vi har en oppetid på næsten 100 procent, og det vidner om, at det virker, som det skal på stationerne,” siger Henrik Bruun.
Hvad bringer fremtiden?
OK’s Truck Diesel kæde er støt vokset og har givet OK en solid markedsposition, men hvordan ruster man sig i en tid, hvor alternative brændstoffer trænger sig mere og mere på?
”Vi vil tilbyde det brændstof, som vores kunder efterspørger, og følger nøje, hvilken retning markedet bevæger sig i. Der er mange faktorer, der spiller ind – ikke mindst politiske incitamenter. Brint og el følger vi. Det kan også være, at vi skal have HVO på flere stationer,” siger Henrik Bruun.
”Det bliver spændende at se, hvordan Truck Diesel-stationerne udvikler sig og kommer til at se ud i fremtiden. Vi kommer til at gentænke nogle af begreberne som en del af den grønne omstilling,” siger Henrik Bruun afslutningsvist.
Kontakter
Anne DyrholmKommunikationskonsulent
ady@ok.dkBilleder
Information om OK
- OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab
- OK tæller udover moderselskabet OK også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus.
- OK omfatter mere end 670 tankstationer, mere end 200 vaskehaller samt 80 Truck Diesel-stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
- OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, e-mobilitet, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.
- OK har tre biogasstationer og lægger desuden tankstationer til fire af Everfuels brint-tankanlæg
- Foruden energiprodukter sælger OK mobiltelefoni og forsikringer.
Følg pressemeddelelser fra OK
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OK
Beskyt dig mod el-svindlere: Sådan undgår du næste svindelforsøg19.12.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Energiselskabet OK advarer om falske opkald, mails og sms’er fra svindlere, der forsøger at narre elkunder til at afgive personfølsomme oplysninger. Her får du gode råd til, hvordan du undgår og håndterer svindelforsøg.
Juletravlt ved ladestanderne: Sådan bliver turen bedre med god ladeskik18.12.2025 06:50:00 CET | Pressemeddelelse
Det er blevet nemt at lade elbilen over hele landet, men juledagene byder på ekstra travlhed ved ladestanderen. Læs her, hvordan både du og dine medbilister kommer godt til juledestinationen. Små justeringer gør en stor forskel.
Dyre klimakvoter har sendt elprisen og danskernes elregning op i 202516.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
2025 bliver for danske elkunder samlet set et år med dyrere strøm end sidste år. Det skyldes især store prisstigninger på markedet for CO₂-kvoter. Også næste år kan fossile kraftværker skabe betydelige udsving i elpriserne.
Almindelige elbilister skal køre over 40.000 km. om året, før abonnement med fri opladning kan betale sig8.12.2025 06:47:24 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange elbilsejere betaler dyrt for opladning. Det gælder især elbilister med fri opladning på abonnement. Nye beregninger viser, at man som almindelig elbilist skal køre over 40.000 km. om året, før abonnement med fri opladning kan betale sig.
Vi oplever lige nu den længste periode uden negative elpriser siden energikrisen5.12.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Man skal flere måneder tilbage for at finde den seneste time med en elpris under nul. Det skyldes især minimal blæst og sol i Nordeuropa.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum



