OK

OK ansætter ny marketingdirektør

Del

Marianne Skaanning Ebbesen bliver ny marketingdirektør i energiselskabet OK. Hun kommer fra en stilling i mediekoncernen JFM og tiltræder sin nye stilling i OK den 19. juni

Marianne Skaanning Ebbesen er ny marketingdirektør i OK.
Marianne Skaanning Ebbesen er ny marketingdirektør i OK.

OK a.m.b.a. har fundet sin nye marketingdirektør i form af 43-årige Marianne Skaanning Ebbesen, der senest har været ansvarlig for forretningsudvikling, kommunikation og marketing i JFM. Hun har desuden stor erfaring fra energibranchen, hvor hun blandt andet var med til at skabe Norlys-brandet.

CCO Michael Lamberth glæder sig over ansættelsen af Marianne Skaanning Ebbesen og takker samtidig den afgående marketingdirektør Ole Kjeldgaard, som har valgt at gå på pension, for en fornem indsats i OK igennem mange år.

”Marianne Skaanning Ebbesen har en lang karriere inden for marketing, kommunikation og ledelse bag sig, og så har hun ovenikøbet et godt kendskab til energibranchen, hvor hun har haft ansvar for at bygge brandfundament, marketingstrategier og sikre en digital og datadrevet retning. Det er noget, vi har brug for at udvikle videre på i en tid, hvor OK er under transformation, og hvor målet er at gøre OK’s grønne løsninger attraktive og tilgængelige for kunderne,” siger Michael Lamberth.

”Der skal samtidig lyde en stor tak til Ole Kjeldgaard, der igennem de sidste 26 år har bygget marketingfunktionen op til det, den er i dag, hvor OK jo har et virkelig godt omdømme,” tilføjer han.

Et OK i forandring
OK har i de senere år opnået en betydelig vækst på stort set alle forretningsområder og er gået ind på nye områder som varmepumpemarkedet, markedet for e-mobilitet og investerer generelt massivt i elmarkedet.

Denne udvikling er heller ikke gået den kommende marketingdirektør næse forbi, og hun betegner jobbet i OK som det perfekte match for hende.

”Nye markeder og nye strategier betyder også en ny marketing-indsats i OK, og det er noget, jeg har stor erfaring i. Samtidig deler jeg værdier med OK, og jeg kender energibranchen og den sympatiske ejerform, OK har. Jeg glæder mig helt vildt til at tage den her opgave på mig, og jeg ser samtidig frem til at skulle forvalte Oles (Kjeldgaard, red.) arv,” siger Marianne Skaanning Ebbesen.

Marianne Skaanning Ebbesen er uddannet i medievidenskab og har beskæftiget sig med medier, marketing og branding både på bureau, i det offentlige, i energi-/tele-branchen og senest i en mediekoncern.

Om Marianne Skaanning Ebbesen
OK’s kommende marketingdirektør er uddannet i medievidenskab på Aarhus Universitet i 2008. Hun har tidligere arbejdet som citychef i Tønder Kommune, projektleder på bureau, kommunikationschef i SE og i Norlys, CMO i Norlys og senest i mediekoncernen JFM med ansvar for forretningsudvikling, kommunikation og marketing.  Privat bor Marianne Skaanning Ebbesen i Ribe og har tre børn på 12, 14 og 18 år.

Marianne Skaanning Ebbesen tiltræder sin stilling i OK mandag 19. juni.

Nøgleord

Kontakter

  • OK er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til grøn el og varmepumper.
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Energiteknik. 
  • OK omfatter mere end 675 tankstationer, mere end 220 vaskehaller samt 80 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK har tre biogasstationer og lægger desuden tankstationer til fire af Everfuels brint-tankanlæg

Følg pressemeddelelser fra OK

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra OK

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye