Øget likviditet giver luft i virksomhedernes hverdag

TEKNIQ Arbejdsgiverne bakker op om regeringens forslag, der potentielt kan øge virksomheders likviditet med 73 mia. kroner gennem bl.a. rentefri låneordninger.
Troels Blicher Danielsen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

Coronakrisen trækker lange skygger i mange danske virksomheder. Derfor giver det ifølge TEKNIQ Arbejdsgiverne også god mening, at regeringen nu foreslår at booste virksomhedernes likviditet med op mod 73 mia. kroner gennem rentefrie låneordninger til dækning af skat og moms.

”Rigtig mange virksomheder er stadig pressede på likviditeten. Det gælder ikke mindst i industrien, hvor vi efter alt at dømme endnu ikke har set de værste konsekvenser af coronakrisen,” siger Troels Blicher Danielsen, adm. direktør hos TEKNIQ Arbejdsgiverne, der repræsenterer cirka 4.100 virksomheder indenfor el, vvs og metal, og uddyber:

”Derfor giver det også god mening at indføre låneordninger, som kan lette presset og give luft i virksomhedernes hverdag til at fokusere på den daglige drift.”

Han understreger dog samtidig, at der fortsat er brug for generelt at holde fokus på at sikre optimale arbejdsbetingelser for virksomhederne.

Troels Blicher Danielsen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne – mobil: 72 14 20 17

Troels Blicher Danielsen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

TEKNIQ Arbejdsgiverne – Industri & Installation repræsenterer cirka 4.100 virksomheder inden for el, vvs og metal med i alt 55.000 medarbejdere og en samlet omsætning på omkring 60 mia. kr.