Øger fokus på børnefamilier: Lidl indgår sponsorat af LEGOLAND frem til 2023

Lidl Danmark tegner sponsorat af LEGOLAND frem til og med 2023. Dagligvarekæden vil med sponsoratet sikre endnu større synlighed hos børnefamilierne i kampen for at blive danskernes førstevalg. Lidls kunder vil samtidig få en masse LEGOLAND-fordele i kundeappen, Lidl Plus.

For klodsglade legebørn i alle aldre er et besøg i LEGOLAND altid garant for en sjov dag. Med det nye Lidl-sponsorat af LEGOLAND, kan børnefamilier og andre interesserede nu finde gode LEGOLAND-fordele i Lidl Plus-appen. PR-foto: LEGOLAND.

Når LEGOLAND åbner i år, bliver det med dagligvarekæden Lidl som ny sponsor. Lidl Danmark har nemlig tegnet et sponsorat af forlystelsesparken LEGOLAND i Billund frem til og med 2023. Fremover vil man, som noget helt nyt i Miniland, kunne se en fin Lidl-butik med varelastbiler.

Lidl vil være børnefamiliernes foretrukne indkøbssted

LEGOLAND har i mange år været et af danskernes mest foretrukne udflugtssteder, og ikke kun børnene elsker en tur rundt i parken og i forlystelserne. Også mange voksne nyder stadig turen i LEGOLAND, hvor nostalgien trækker i vores barnlige, legesyge og læringsvillige sider, og mange har taget et LEGOLAND-kørekort eller været på spændende guldgravningstogter. Lidl og LEGOLAND er det perfekte match, siger indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Rasmus Pape:

”I Lidl vil vi gerne lave endnu flere tiltag for børnefamilierne, end vi allerede gør, og sponsoratet af LEGOLAND er en rigtig fin måde for os at gøre os attraktive over for de gæster, der besøger LEGOLAND. LEGOLAND byder sine gæster på gode og glade oplevelser, og det er samme gode oplevelse, som vi gerne vil give kunder, der handler hos os,” fortæller Rasmus Pape, der også er klar med fordele til LEGOLAND i Lidls kundeapp, Lidl Plus.

”Vores kunder opnår flere LEGOLAND-fordele gennem vores Lidl Plus-app, når de handler i Lidl. Her kan man få en gratis børnebillet og rabat på hotelophold i LEGOLAND. Det er denne slags tiltag, der gerne skal bane vejen for, at Lidl bliver både børnefamiliernes og alle danskeres førstevalg, når det kommer til dagligvareindkøb,” siger Rasmus Pape og fremhæver blandt andet Lidls eget, populære børne- og babymærke, Lupilu, som henvender sig direkte til børnefamilier.

Lidl vil gøre mere for børnefamilierne i 2021

I Lidl fokuserer og udvider indkøbsteamet hele tiden varesortimentet, så børnefamilier får endnu flere muligheder. Samtidig håber man, såfremt coronarestriktionerne tillader det, senere på året at kunne lave tiltag og aktiviteter rundt om i landet som er målrettet børnefamilier. Lidl har tidligere blandt andet støttet Klovneløb med Danske Hospitalsklovne og arrangeret påskejagt i butikkerne til glæde for børn og deres familier.

”Vi er meget glade for at have indgået et nyt partnerskab med Lidl, og vi er overbeviste om, at det fremtidige samarbejde kommer til at skabe stor værdi for begge parter. Lidl er en spændende virksomhed i stor udvikling, og derfor er Lidl også en attraktiv samarbejdspartner for LEGOLAND,” siger Anders Bergen, Senior Partnership Manager i LEGOLAND.

”Lidl rykker også ind i Miniland i løbet af 2021, hvor vi blandt andet bygger en ny Lidl-butik, så vores mange danske og udenlandske gæster også kan finde Lidl i LEGOLAND. Samarbejdet kommer også til at byde på andre spændende tiltag og aktiviteter, som vi glæder os rigtig meget til at sætte i gang,” siger Anders Bergen.

Stor konkurrence for Lidls kunder: Byg en Lidl-butik i LEGO og vind gavekort på 10.000 kroner

For at fejre det nye sponsorat afholder Lidl en konkurrence på Lidl Danmark-facebooksiden, hvor man skal bygge sin lokale Lidl-butik i LEGO-klodser. Vinderen modtager et gavekort på 10.000 kroner fra Lidl.

Læs mere om Legoland her: www.legoland.dk

Det nye samarbejde blev fejret foran Lidl-butikken i Viby J. Fra venstre: Lidl Danmarks indkøbsdirektør Rasmus Pape, projekt- og kampagnechef i Lidl, Lotte Yde Knudsen, LEGOMANDEN, Anders Bergen, Senior Partnership Manager i LEGOLAND og marketingchef i Lidl, Robert Uwira. Foto: Lidl PR.

Kunstig intelligens giver Lidls kunder inspiration til madlavningen i nyt opskriftsunivers i Lidl Plus-appen29.3.2021 09:39:56 CEST | Pressemeddelelse

Fra i dag får Lidls kunder præsenteret lækre opskrifter til inspiration i madlavningen i dagligvarekædens kundeapp, Lidl Plus. Lidl lancerer nemlig et helt nyt opskriftmodul med 750 opskrifter i Lidl Plus, der bruger kunstig intelligens til at udvælge inspirerende – og personlige - opskrifter ud fra den enkelte kundes tidligere indkøb af madvarer.

Overskudsmad fra Lidl hjælper socialt udsatte i påsken: Blå Kors deler tusindvis af poser med madvarer ud over hele Danmark24.3.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Påskehelligdagene er en helt særlig tid for den sociale hjælpeorganisation Blå Kors. De oplever i stigende grad flere trængte familier, som har brug for en ekstra håndsrækning i højtiderne. Derfor uddeler Blå Kors i år overskudsmad i samarbejde med dagligvarekæden Lidl, som doneres fra Lidls butikker, til glæde for brugere af familienetværk, væresteder og beboere på botilbud.

Lidl vinder endnu engang prestigefyldt, international pris for bedste europæiske private label-produkt17.3.2021 11:29:42 CET | Pressemeddelelse

Lidl Danmark vinder den prestigefyldte, internationale pris ’European Private Label Award’ for sin økologiske kokossorbet, der er en del af WH-serien, som stjernekokken Wassim Hallal står bag. Prisen uddeles i kategorien ’Frozen Food’ og er en af 11 kategorier, hvor de bedste private label-produkter fra 17 europæiske lande har kæmpet om priser. Lidl havde i alt fem danskproducerede produkter nomineret.