Øgede omkostninger får YouSee til at hæve priserne for 2023

YouSee hæver priserne for tv-pakker samt for visse bredbånds- og mobilabonnementer pr. 1. januar. Det gør YouSee i en provenuneutral justering, der udelukkende dækker øgede omkostninger til køb af indholdsrettigheder og YouSees netværksleverandør. De enkelte abonnenter vil blive påvirket forskelligt.

Priserne på indholdsrettigheder til tv fortsætter med at stige. Samtidig stiger omkostningerne til YouSees netværksleverandør. Det rammer også YouSee. Derfor hæver YouSee nu priserne for faste tv-pakker og Bland Selv til privatkunder med 20-40 kr. pr. 1. januar, hvor den mindste stigning sker for pakker med mindst indhold, og den største stigning sker for pakker med mest indhold. Samtidig stiger visse bredbånds- og mobilabonnementer med 10 kr.

”Jeg tror, alle danskere har kunnet mærke, at alting er blevet dyrere. Vi er derfor meget opmærksomme på, at det er udfordrende tider for vores kunder. Derfor arbejder vi som ansvarlig operatør på at finde den rette balance mellem at drive holdbar virksomhed og have et forsvarligt prisniveau over for vores kunder”, siger Christian Morgan, CEO for YouSee.

Omkostninger til tv-rettigheder stiger fortsat
YouSee oplever fortsat store prisstigninger på indholdsrettigheder. Ikke mindst sportsrettigheder til særligt Premier League, Champions League og slutrunder stiger markant.

”Øgede omkostninger gør desværre prisstigninger nødvendige. Vi hæver ikke priserne for at øge indtjeningen fra vores kunder. Vi hæver priserne på vores tv-pakker, fordi omkostningerne til tv-rettigheder og særligt sportsrettigheder stiger så voldsomt. Det er vi nødt til at reagere på. I en tid hvor vi desuden er ramt af inflation og stigende energipriser bliver vi nødt til at sende dele af den samlede regning videre”, forklarer Christian Morgan.

Visse mobil- og bredbåndsabonnementer stiger med 10 kr.
Nogle af YouSees mobil- og bredbåndsabonnementer (DSL) vil blive prisjusteret med 10 kr. pr. 1. januar for at dække øgede omkostninger til YouSees netværksleverandør.

”Vi justerer prisen som reaktion på de prisforhøjelser, vi har modtaget fra vores netværksleverandør. Også her har vi forsøgt at holde prisen i ro på så mange abonnementer som muligt i en tid med høj inflation og generelt stigende omkostninger”, udtaler Christian Morgan.

Alle berørte kunder vil få individuel besked om ændrede priser via brev eller e-mail i løbet af oktober og november.

YouSee og Sunday vender stærkt tilbage med tre splinternye specials27.9.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det er nogle af årets helt store begivenheder, der er omdrejningspunktet i YouSee’s tre nye specials af den prisbelønnede serie ’Sunday’. Op til at kalenderen siger halloween, VM og nytår kan seerne nemlig glæde sig til et gensyn med blandt andet Melvin Kakooza, Lars Hjortshøj og Birthe Neumann, ligesom hver special byder på helt særlige biroller i skikkelse af blandt andre Kasper Hjulmand, Brian Lykke og Bodil Jørgensen. Jesper Rofelt har instrueret.

Ny Halloween-familieserie og børnebog vækker danske sagnvæsner til live14.9.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Når Halloween-fortællingen ’Felix og Åmanden’ udkommer som roman på Gyldendal den 29. september og som serie hos YouSee den 3. oktober, er det som en del af et samlet underholdningsunivers. Et univers, der på én gang ønsker at underholde og lære de danske børnefamilier noget om en del af den danske kulturarv, der er gået i glemmebogen. Det er forfatteren Kenneth Bøgh Andersen, der står bag historien om Felix og Åmanden, og universet er skabt i et samarbejde mellem YouSee, Gyldendal og Nationalmuseet. Serien er optaget på Nationalmuseet og skriver bl.a. Noah Storm Otto, Esben Dalgaard og Mathilde Norholt på rollelisten, mens Christian Grønvall har instrueret.

YouSee lancerer YouSee Play og giver danskerne maksimal valgfrihed mellem tv-kanaler og streamingtjenester i en verden af uendelig underholdning1.9.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Udbuddet af underholdning og indhold har aldrig været større og sværere at navigere i. Samtidig ønsker de fleste danske husstande i dag at kombinere traditionelle tv-kanaler med streaming. Derfor lancerer YouSee nu YouSee Play – et nyt underholdningsprodukt, der samler alle de bedste tv-kanaler og førende streamingtjenester ét sted. YouSee Play giver danskerne maksimal valgfrihed til selv at sammensætte og løbende udskifte deres foretrukne indhold, så de kun betaler for det, de har lyst til at se, til en attraktiv pris.

Se den nye YouSee Original ‘Frit land’ fra den 11. april17.3.2022 08:15:00 CET | Pressemeddelelse

Det er et barskt og ærligt kig ind i den kriminelle underverden, der bedst beskriver YouSee’s nye original ’Frit land’. I serien følger vi karakteren Nicki og hans rejse op i hierarkiet i den lokale bande på den københavnske Vestegn. På rollelisten står blandt andet Sebastian Bull, Gustav Giese, Christopher Læssø og Alba August, mens Carl Emil Petersen og Anders Trentemøller står for titelsangen i en nyfortolkning af Ulige Numres ’Frit land’.