Ofelia Live er tilbage med gratis sommerkoncerter med stærke artister

For 8. gang kan Det Kongelige Teater igen invitere til gratis koncerter hele sommeren til Ofelia Live. I Københavns smukkeste koncertomgivelser kan publikum opleve nogle af de stærkeste artister på den danske musikscene lige nu, heriblandt Blaue Blume, Bisse og Mikael Simpson.

Hver fredag gennem hele sommeren vil nogle af de stærkeste artister på den danske musikscene lige nu indtage Skuespilhusets foyer. Ballet bliver åbnet den 24. juni af den danske duo Shy Shy Shy, som vil fylde Skuespilhuset med sine lækre poprytmer. Herefter vil man kunne opleve alt lige fra Bisses specielle lydunivers, Chinahs stærke elektropop og de anmelderroste Blaue Blumes uhørt stærke vokal og lyriske tekster.

Koncertrækken slutter den 12. august med en helt speciel koncertoplevelse på den nye Ofelia Plads ved siden af Skuespilhuset. I samarbejde med GoBoat vil Mikael Simpson indtage både vand og land omkring den nye mole.

Ofelia Live foregår hver fredag kl. 17 hele sommeren i Skuespilhusets foyer med udsigt til solen, havnen og en kold fredagsøl. Kom og hør morgendagens stjerner i Københavns smukkeste koncertomgivelser.

Se hele koncertprogrammet her og læs mere om koncerterne på kglteater.dk:

24. juni              Shy Shy Shy
01. juli                Katinka
08. juli                Bisse
15. juli                Chinah
22. juli                Blaue Blume
29. juli                Benal
05. aug.             Kentaur
12. aug.             Mikael Simpson – special feat. med GoBoat

Tak til Brebølfonden, Knud & Dagny Gad Andresens Fond, KrogagerFonden og Gangstedfonden for støtte til Ofelia Live 2016.

Pressemeddelelse: Elskovsdrikken31.10.2017 12:58pressemeddelelse

Det Kongelige Teater har den store fornøjelse at kunne præsentere Den Jyske Operas version af operaen ’Elskovsdrikken’ af Donizetti. Det er en af de lettest tilgængelige og mest populære i det italienske repertoire. En rørende historie i to akter om den måske nok naive, men til gengæld gode, ærlige og oprigtigt forelskede bondeknold Nemorino, der er faldet for den smukke og rige Adina, der desværre er forelsket i en anden mand. Nemorinos kur til Adina udvikler sig til en tragikomisk affære, da den unge skønhed i stedet falder for den attraktive Belcore. Nemorino får en sidste mulighed for at vinde sin elskedes hjerte, da kvaksalveren, doktor Dulcamara, tilbyder at sælge en magisk drik, der vil gøre ham uimodståelig over for kvinder. Tør Nemorino satse og hengive sig til magien i jagten på Adinas kærlighed?Den unge britiske instruktør Harry Fehr debuterer på Den Jyske Opera, når han sammen med den svenske dirigent Per-Otto Johansson skaber en sjov og romantisk version af klassikeren.Den