Odin Engineering

ODIN Engineering skitserer opfindelser, som ikke er mulige - endnu

ODIN Engineering har eksisteret i 60 år. Det er dog ikke det, maskinfabrikanten fokuserer på, når de inviterer til åbent hus den 1. oktober. ODIN ser fremad, og temaet er derfor: ODIN Engineering frem mod 2081. I den anledning har ODIN udviklet skitser til 12 opfindelser, som ikke er mulige nu, men som ODIN måske kommer til at udvikle en dag.

CEO Mads Strøjer Rasmussen og resten af ODIN Engineering kigger i krystalkuglen. (Foto: ODIN Engineering)

Hos ODIN Engineering er man ikke som alle andre. Virksomheden har eksisteret i 60 år. Det er dog ikke dét, der markeres, når den byder kunder, samarbejdspartnere og venner af huset indenfor til reception den 1. oktober. Temaet for dagen vil nemlig være: ODIN Engineering frem mod 2081. Mads S. Rasmussen, CEO hos ODIN, siger:

”Fortiden er hyggelig, men det er fremtiden, der interesserer os mest. Vi har altid set fremad hos ODIN. Fremad mod nye teknologier, innovation og smartere måder at udvikle forretningskritiske maskiner og løsninger til vores kunder på, som også holder i mange år både teknologisk og mekanisk. Derfor fejrer vi ODIN’s kommende 60 år, ODIN frem mod 2081, i stedet for at se tilbage. Altså et kig i krystalkuglen.”

Futuristiske opfindelser, som ikke er mulige - endnu

Hvordan illustrerer ODIN Engineering så sin virksomhed anno 2081? Slagelsevirksomheden har haft en bred skare af medarbejdere til at bidrage ved en workshop, hvor man i fællesskab fandt frem til 12 futuristiske opfindelser. Disse har verden ikke set endnu, men måske er det løsninger, som ODIN en dag kommer til at udvikle. Nogle af fremtidsløsningerne eller -opfindelserne fremstår måske en smule vilde, men Mads S. Rasmussen understreger, at ODIN ofte arbejder med vilde ideer som en del af processen for at finde den optimale løsning til vores kunder.

”Nogen tror måske, at det bare er for sjov, når vi bruger en hel dag på sådan et projekt. Men det er faktisk sådan, vi arbejder til dagligt, når vi udvikler løsninger til vores kunder. Vi samler et stort hold, og rammerne er fri leg. Der er aldrig dumme forslag, og vi bygger videre på hinandens kreative tanker,” siger Mads S. Rasmussen og fortsætter:

”ODIN’s mantra er, at det er nemmere at tæmme en vild idé end at få liv i en kedelig idé. Sådan er det i dag, og sådan vil det også være i 2081. Vi skubber hele tiden til forståelsen af, hvad der er muligt og ikke muligt. Det er i dette spændingsfelt, vi arbejder og trives.”

ODIN skitserer samfundsnyttige løsninger

De 12 fremtidige løsninger har alle et samfundsnyttigt formål, forklarer Mads S. Rasmussen. Vil man se alle ideer, må man komme til åbent hus hos ODIN Engineering den 1. oktober, hvor de bliver præsenteret. Her kan man desuden blive klogere på, hvordan ODIN er kommet frem til løsningerne, og hvad der mangler af viden og teknologi, før ODIN kan bygge dem.

Man kan dog få et lille indblik her, hvor sløret løftes for en enkelt idé:

Affaldsopløser på atomniveau: Maskinen nedbryder affald til atomer. Jo tættere på de grundstoffer, som er i materialet, jo flere er mulighederne for genanvendelse.

Åbent hus på Elmedalsvej i Slagelse

Hele åbent hus-arrangementet bærer præg af det nørdede maskinbyggerhus, som ODIN Engineering også ynder at kalde sig - lige fra invitation på SoMe til mailinvitationer. Kig forbi virksomhedens hjemmeside og se den fine invitation til åbent hus. Bemærk, at ODIN ikke ønsker sig fysiske gaver, men derimod ser ODIN hellere, at der gives en donation til Kræftens Bekæmpelse til fordel for forskning. En sygdom, som er kommet tæt ind på livet af mange – både som kræftpatient, som pårørende eller kollega. Kontonummeret er tilgængeligt på deres webside: www.odin-engineering.dk/kigger-du-forbi.

Britta Hvalsø Olsen, Executive Assistant & HR Manager hos ODIN Engineering
bhol@odin-engineering.dk

Emil Ulrichsen, senior kommunikationsrådgiver, Grønbech PR og kommunikation
emu@groenbech.com

Billeder

Mads Strøjer Rasmussen er CEO hos ODIN Engineering. (Foto: ODIN Engineering)
Affaldsopløser på atomniveau. (Grafik: ODIN Engineering)
Invitation til ODIN's reception den 01. oktober.

Information om Odin Engineering

Odin Engineering
Elmedalsvej 6
4200 Slagelse

+45 58 55 05 00https://odin-engineering.dk/
ODIN Engineering leverer meget mere end specialmaskiner.

Når vores kunder ringer, skal de ofte bruge en løsning, der endnu ikke findes. Som totalleverandør arbejder vi tæt sammen med internationale virksomheder om at udvikle forretningskritiske specialmaskiner til netop deres behov.

Vores specialer er blandt andet projektering, produktudvikling, løsninger til automatisering, forædling og bearbejdning samt testmaskiner og prototyper.

Hos ODIN Engineering har vi udviklet, fremstillet og leveret specialmaskiner siden 1961, og vi har endnu ikke givet op overfor en opgave.

ODIN Engineering har være en familieejet virksomhed siden 1961, hvor maskinmester Niels Rasmussen grundlagde ODIN Maskinfabrik. I 1971 overtog sønnen Gorm Rasmussen ledelsen af virksomheden, og i 2014 gennemførte ODIN endnu et generationsskifte, hvor Mads S. Rasmussen overtog den daglige ledelse.

De første år havde ODIN to ansatte og beskedne produktionslokaler. I dag råder vi over 4.100 kvadratmeter produktions-, udviklings- og kontorfaciliteter i Slagelse.

Følg pressemeddelelser fra Odin Engineering

Flere pressemeddelelser fra Odin Engineering

Installation og service på specialmaskiner foregår virtuelt fra Slagelse til resten af verden16.12.2020 08:53:18 CET | Pressemeddelelse

ODIN Engineering går op i at yde hurtig og effektiv installation og service på de forretningskritiske specialmaskiner, som leveres til kunder i hele verden. Maskiner, som er skræddersyet efter kundernes behov og specifikationer. Men hvordan yder man installation og service for internationale kunder i en coronatid, hvor en stor del af opgaverne må klares hos ODIN i Slagelse? Med virtuelle løsninger kan ODIN’s serviceafdeling vejlede teknikere og servicemedarbejdere ude hos kunderne i hele verden. Så ODIN’s egne serviceteknikere har stillet kufferten til side for en tid, tændt PC’en og fået et tættere internt samarbejde.

Puslespil styrker ODIN Engineerings sammenhold på trods af afstanden20.5.2020 16:31:18 CEST | Pressemeddelelse

I denne coronatid, hvor mange er hjemsendt eller må arbejde hjemme fra dagligstuen, er der behov for medarbejderpleje med nye metoder. Det gør ODIN Engineering i Slagelse. Virksomheden har produceret et puslespil på tusinde brikker med et gruppefoto fra den seneste teambuilding dag, hvor alle medarbejderne var samlet i november 2019. Puslespillet er blevet leveret personligt til alle medarbejderne derhjemme af ledelsen. Målet er at styrke det i allerede forvejen stærke fællesskab hos virksomheden, der udvikler forretningskritiske specialmaskiner til industrien.