Odenseaner vandt en million midt på dansegulvet, men troede ikke på det: ”Det er megafedt, at jeg har vundet”

En mand fra Odense centrum blev millionær midt i en fødselsdagsfest. Men det var først morgenen efter, at han turde tro på det. Nu skal han have ny bil.

”Jeg var til en rund fødselsdag fredag aften, og fik så en mail, hvor der stod at jeg havde vundet 49 kr. Det er sket før, så jeg tænkte ”nårh ja”. Men en time senere fik jeg en til, hvor der stod noget med en million,” fortæller den glade vinder, som har valgt at være anonym.

Som de mange andre, der har prøvet at vinde en million, troede han til at starte med, at det måtte være en fejl.

Jeg tænkte, at det måtte være en reklame. Og så gik jeg hjem fra festen og gik i seng,” siger manden fra Odense, mens han griner.

Men morgenen efter var der alligevel noget i ham, der fik ham til at tjekke den mail en ekstra gang.

”Næste morgen måtte jeg alligevel lige tjekke mailen og Lotto appen, og der kunne jeg se, at den var god nok. Det var mærkeligt, jeg flippede slet ikke ud. Det går stadig langsomt op for mig. Det er megafedt, at jeg har vundet. Men jeg har min økonomi på plads og mangler ikke noget, så måske det er derfor, jeg ikke flipper helt ud over det,” fortæller han med en rolig stemme.

Drømmer om automatgear

Selvom man ikke mangler noget, kan man stadig drømme. Og for weekendens nybagte millionær har en bil med automatgear været drømmen i mange år.

”Jeg tænker meget på at købe en ny bil. Og den skal være med automatgear. Den bil jeg har nu, fik jeg billigt, men den er ikke med automatgear. Jeg vil gøre mig selv den tjeneste at købe en bil, som jeg ikke har brug for, men har ønsket mig i mange år.”

Og det er netop det, man kan, hvis man vinder i Lotto. Købe det, man drømmer om, men i virkeligheden ikke har brug for. Dog skal man være taktisk med sine køb, hvis man samtidig ønsker at holde kortene tæt på kroppen.

”Jeg har ikke fortalt det til nogen endnu. Men hvis jeg køber den nye bil, så kommer der nok nogle spørgsmål. Jeg ryger ikke, jeg drikker ikke alkohol, men jeg bruger nogle penge på at spille Lotto. Der har jeg i hvert fald en chance for at vinde noget,” slutter odenseaneren med et glædesfyldt grin.