Odense får ny miljøvenlig måde at vaske bilen på

Energiselskabet OK åbner til december en svanemærket taktvaskehal ved Odins Bro, der kan betjene fire biler på samme tid

Hurtigere og mere effektiv bilvask, der samtidig skåner miljøet. Det bliver nu en realitet i Odense, når OK åbner dørene for en helt ny type vaskehal på Havnegade 71 ved Odins Bro.

”Det skal være så nemt som muligt at være kunde hos OK. Derfor glæder vi os til at præsentere denne helt nye type vaskehal, hvor bilvasken bliver mere effektiv, så du oplever mindre kø, uden du går på kompromis med kvaliteten,” forklarer Per Aagaard Ernst, der er distriktschef for OK.

Den nye OK-vaskehal bliver udmærket med det nordiske miljømærke, Svanen, fordi den er udstyret med et effektivt renseanlæg, der reducerer vandforbruget og sikrer, at der ikke bliver udledt miljøskadelige stoffer fra bilen, som det er tilfældet, hvis du vasker bilen hjemme på villavejen.

Sådan fungerer vaskehallen
I en almindelig vaskehal skal en bil gennemføre alle dele af vaskeprocessen, før den næste i køen kan komme til. Det er både vask, tørring og polering. Men i en taktvaskehal bliver processen delt op, så der kan være to biler i gang på samme tid, hvor den ene bliver vasket, imens den anden bliver tørret og poleret. Her er der tale om en dobbelt taktvaskehal, så fire kunder kan få betjening på samme tid.

Betalingen sker, før du kører ind. Porten åbner efter betaling, som sker enten ved brug af en udendørs automat eller ved hjælp af OK-appen. Kunden bliver i bilen under hele forløbet, så der ikke går tid med at gå ind og ud af et kunderum.

”I disse coronatider er det trygt at blive siddende inde i bilen, og her vil det også være med til at gøre vaskeoplevelsen hurtigere. Der er allerede mange af vores kunder, der har prøvet at starte en almindelig vaskehal inde fra forsædet ved hjælp af OK-appen. Det er super nemt og intuitivt, men i begyndelsen vil vi bestræbe os på at have personale til stede ved taktvaskehallen, så vi kan hjælpe kunderne med at få den bedst mulige oplevelse,” forklarer Per Aagaard Ernst.

Odense er et strategisk valg
Det er den første svanemærkede taktvaskehal, som OK bygger, og det er ikke tilfældigt, at det netop er ved Odins Bro i Odense.

”Det er en stor investering af en maskine med stor kapacitet. Derfor var det også vigtigt, at vi fandt en god placering i Danmark, hvor der er mange potentielle kunder. Og det har vi fundet her, hvor der kører mange tusinder af bilister på strækningen hver dag. Vi har samtidig mange loyale kunder på Fyn og i Odense, hvor adskillige lokale foreninger nyder godt af vores støtte til lokalsporten,” forklarer Per Aagaard Ernst.

Den dobbelte taktvaskehal vil efter planen være klar til brug i den anden uge af december, hvor den vil være åben hver dag fra klokken 6-23. I forlængelse af den dobbelte taktvaskehal bygger OK også en tankstation og en stor centralstøvsuger med seks støvsugerpladser, hvor kunderne kan betjene støvsugeren fra begge sider af bilen ganske gratis som et introduktionstilbud.

Information om OK

Åhave Parkvej 11
8260 Viby J

70 10 20 33https://www.ok.dk
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab med hovedsæde i Viby J
  • OK tæller udover moderselskabet også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus. Hele koncernen beskæftiger mere end 2.200 personer
  • Koncernresultatet for 2019: Omsætning: 9,9 mia. kroner. Resultat før skat: 586 mio. kroner
  • OK omfatter mere end 670 tankstationer, knap 200 vaskehaller (svanemærkede) samt 75 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser og er en af landets største leverandører af varmepumper.
  • OK har tre biogasstationer og fire brinttankstationer
  • Foruden energiprodukter sælger OK mobiltelefoni og forsikringer

Følg pressemeddelelser fra OK