Odense får første døgnåbne Netto på Fyn

Fra mandag den 1. februar 2016 holder Netto på Benediktsgade i Odense åbent døgnet rundt. Dermed bliver Netto den første døgnåbne dagligvarebutik på Fyn

Odenseanske natteravne eller folk med skæve arbejdstider i den fynske hovedstad behøver fremover ikke at tænke på åbningstider, når de skal handle dagligvarer. Netto på Benediktsgade i det centrale Odense udvider nemlig fra 1. februar åbningstiderne til 24 timer i døgnet, syv dage om ugen.

- Kunderne forventer i stigende grad at kunne gøre deres indkøb, når det passer dem bedst. Det imødekommer vi med døgnåbent, som allerede findes i både Aarhus og København, og nu er det Odenses tur. Erfaringerne fra vores døgnåbne butikker i de andre byer har været så gode, at vi gerne vil give kunderne i Odense den samme mulighed, siger Brian Seemann, direktør for Netto Danmark.

Netto har i forvejen fem døgnåbne butikker - en i Aarhus og fire i og omkring København. Butikken i Odense bliver således den sjette. Siden december sidste år har Bilka i Field's på Amager også holdt døgnåbent - indtil videre i en forsøgsperiode.

Flere natlige kunder end forventet

Foruden bedre indkøbsmuligheder for kunderne er formålet med de døgnåbne butikker også at flytte arbejdsopgaver som vareopfyldning og rengøring til de stille timer. På den måde står butikkerne pænere i de travle timer, og medarbejderne får frigivet mere tid til kundeservice.

- Formålet har hele tiden været, at vi med døgnåbent kan fordele nogle arbejdsopgaver bedre over flere timer. Det har vist sig at fungere rigtig godt i forhold til at sikre mere tid til kunderne og en højere butiksstandard i dagtimerne. Derudover har det overrasket os positivt, hvor mange kunder der rent faktisk handler om natten. Det, forventer vi også, bliver tilfældet i Odense, forklarer Brian Seemann.

Rekrutteringen af medarbejdere til natarbejde er sket ad frivillighedens vej for eksisterende medarbejdere og ved nyansættelser af medarbejdere, som har erfaring med natarbejde.

Foruden de døgnåbne butikker har Netto også udvidet åbningstiderne i mange andre butikker over hele landet. Alle Netto-butikker har som minimum åbent 8-22 hver dag, mens en række butikker har udvidet til 7-22 og 7-23 på baggrund af kundernes ændrede indkøbsvaner.

Supplerende fakta:

• Netto har i alt 16 butikker i Odense
  • Netto har i alt 34 butikker på Fyn (samt en på hhv. Langeland og Ærø)
  • Den døgnåbne Netto ligger på Benediktsgade 33-36, 5000 Odense C
  • Butikken slog første gang dørene op fredag den 11. december 1992
  • På grund af stor omsætningssucces blev den gamle butiksbygning i 2009 revet ned, og der blev bygget en splinterny butik på samme placering
  • Den nye butik åbnede torsdag den 14. maj 2009
  • Butikkens salgsareal voksede fra 620 kvm. til 730 kvm., ligesom der blev etableret 70 p-pladser i forbindelse med butikken

Group Communications, Dansk Supermarked Group, 8778 5002, press@dsg.dk

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Ny undersøgelse: Stort flertal af danskerne vil have tobakken skjult23.10.2018 07:40pressemeddelelse

En ny undersøgelse viser, at et stort flertal på 71 procent af danskerne bakker op om, at butikkerne skjuler tobak og cigaretter. Metoden bygger på gode erfaringer fra udlandet og anbefales af Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen og Lægeforeningen, for at forhindre unge i at blive rygere. Et flertal af danskerne er også parate til at gøre det lovpligtigt at gemme cigaretterne væk. Hver dag begynder 40 børn og unge at ryge, og halvdelen af dem, der bliver ved, ender med at dø af det.