Ø-PAS lancerer ny strategi

Kribler det i fingrene for at få sand mellem tæerne og glasklart badevand? Besøg en af de mange Ø-PAS-forhandlere for at få inspiration til, hvordan din næste ø-ferie kan se ud.
Ø-PAS®

På Strandvejen 6 i Kerteminde er de vant til at guide turister, som drages af det blå hav, der omkredser kontoret. Nu har VisitKerteminde og mange andre turistinformationer fået nye rødbedefarvede pas på hylderne, som skal lokke endnu flere gæster ud i det blå hav og mod de fantastiske øer. I Ø-PAS kan man finde inspiration til ø-ferie på en af de 39 øer, og med flere forhandlere er der lagt grobund for en mere bæredygtig strategi for udbredelsen af Ø-PAS, lyder det fra Landdistrikternes Fællesråd:

- Fra tidligere at have forestået størstedelen af salget fra vores hjemmeside, har vi sat alle kræfter ind på at skabe øget synlighed og øget nærhed til Ø-PAS. Det giver bedre mening - både for os, for turisterne og for de øer, der er inkluderet, fordi de får større inddragelse, lyder det fra formand for Landdistrikternes Fællesråd, Steffen Damsgaard.

Det lille rødbedefarvede Ø-PAS er særligt de seneste år vokset til fast inventar i lommen på danskernes rejsetasker. Ø-PAS sætter fokus på 39 danske øer og er både en guide til øerne og et samlehæfte for de unikke ø-stempler, man med hæftet kan fremkalde på øernes stempelstationer. Ø-PAS fås både i en dansk version og i en tysk/engelsk version.

Oepas.dk som guide

Mange har allerede erhvervet sig et Ø-PAS via www.oepas.dk, og det kan man fortsat, garanterer formanden. Men nu håber han, at man fremover vil anvende hjemmesiden til at finde den nærmeste forhandler:

- Ø-PAS er udviklet for at skabe sammenhæng mellem øerne og til at styrke den danske øturisme. Det mål kan vi i højere grad indfri, hvis kontakten med turisten samt handlen med Ø-PAS sker via den lokale forhandler, der stiller dem til rådighed, siger Steffen Damsgaard.

Via www.oepas.dk kan man finde yderligere information om de inkluderede øer, ligesom man kan finde en liste med placeringen af forhandlere samt et overblik over placeringen af de stempelstationer, man også kan finde en guide til i Ø-PAS.

Partnerskab for Dansk Øturisme

For den daglige drift af Ø-PAS er Landdistrikternes Fællesråd ansvarlig, men promovering og udvikling af Ø-PAS sker i tæt dialog og samarbejde med Partnerskab for Dansk Øturisme. Partnerskabet arbejder for at styrke øernes branding og dermed forudsætningerne for turisme, vækst og udvikling på øerne.

Den vejledende udsalgspris for Ø-PAS er 45 kroner, og oplysninger om nærmeste fysiske forhandler kan findes på https://www.oepas.dk/forhandlere

Læs mere om at blive forhandler eller distributør af Ø-PAS på https://www.oepas.dk/oe-pasr/om-oe-pasr/oe-pasr

Ø-PAS®
Fotokreditering: Betina Hansen, VisitKerteminde