Nytår i Tivoli i København

Den 175 år gamle forlystelseshave Tivoli i København mærker, at de svenske turister har taget godt imod, at Carstensen Have har åbent hele dagen på årets sidste dag. I år kan mange restauranter enten melde alt udsolgt eller kun få ledige borde tilbage til Nytårsaften. Der er dog fortsat mulighed for de hurtige at sikre sig et bord inde i Tivoli på enkelte restauranter. Herefter henviser vi til Tivoli Food Halls mange madstader, så ingen går forgæves efter mad og drikke hos os på årets sidste dag.

Den 31. december er der nytårshygge i Tivoli hele dagen, hvor alle forlystelser kører, restauranterne har dækket op til den store nytårsmiddag, og Tivolis fyrværkerimester står bag årets fyrværkeribrag klokken 23 på Plænen. Flere og flere har gennem de seneste år valgt at holde nytårsaften i Tivoli, og der er i år usædvanlig meget rift om bordene på restauranterne. Nimb melder f.eks. udsolgt, men det er stadig muligt for de hurtige at få bord andre steder i Carstensens Have, der i år har rundet 175 år. Tivoli Food Hall har åben hele aftenen for de der ikke har en bordreservation.

Det kan være svært at få tiden til at gå både for små og store, når man går og venter på årets festligste aften. I Tivoli kan gæsterne få ventetiden til nytårsaften til at gå lynhurtigt. Alt er åbent i Haven, og alle forlystelser kører; en tur i Rutschebanen, den nyeste 175 års jubilæumsforlystelse Tik Tak eller Dæmonen er god opvarmning til aftenens fest. I Tivoli kan ungerne hygge sig i trygge rammer og uden kanonslag for tæt på. Til gengæld er der lagt op til en større fyrværkerifest, når Tivolis fyrværkerimester allerede klokken 23.00 fyrer krudtet af fra Koncertsalens tag.

Program mandag d. 31. december

11:00 Tivoli åbner klokken 11 og har åbent til 00.30 13:00 ·16:00 Fiskefodring/ 25,00 DKK ekskl. entré til Tivoli eller inkl. i Turpas Plus

15:00 Crazy Christmas - Fogg´s Off! i Glassalen/priser fra 105,00 DKK inkl. billetgebyr og inkl. entré til Tivoli

17:00 ·18:00 ·19:00 ·20:00 ·21:00 ·22:00 En Julesymfoni/projekteringsshow på koncertsalens facade/ inkluderet i entréen til Tivoli

19:45 ·20:45 ·21:45 ·23:45 Tivoli Juleilluminationer/Tivoli Søen/ Inkluderet i entréen til Tivoli

23:00 Fyrværkerifestival/ Inkluderet i entréen til Tivoli

Rift om Nimbs restauranter, så man skal være hurtig
Tivoli er det sted i København, hvor flest restauranter er samlet, så alle kan finde lige den nytårsmiddag, der passer dem. Men uret tikker, når det gælder nytårsmiddagen, for flere af Tivolis restauranter melder udsolgt til den 31. december. Fx på Nimb, hvor Fru Nimb, Nimb Brasserie, Nimb Bar’n’Grill, Gemyse og selv take-away-konceptet Nimb at Home melder udsolgt! Der er dog fortsat pladser på H.C. Andersen Slottet, hvor der arrangeres en 175-års jubilæumsnytårsfest med velkomst af Pjerrot, middag, nytårsband og dans til langt ud på natten. Læs mere om nytårsfesten på slottet her: https://www.nimb.dk/da/anniversary_newyear

Noget til alle
Der er noget til alle nytårssultne i Tivoli, uanset om man er til klassisk middag med mørt oksekød i hovedrollen på fx Færgekroen, Paafuglen ogA Hereford Beefstouw, børnevenlig nytårsmenu i Pirateriet, nytårstorsk på Mazzoli’s eller det store sushi-gilde i Det Japanske Tårn. Her er oversigt over restauranter med nytårsmenuer (forbehold for ændringer). Der er fortsat ledige borde på  A Hereford Beefstouw, Biergarten, Brdr. Price, Færgekroen, Grøften, Letz Sushi - Det Japanske Tårn, Mazzoli’s, Pirateriet, Price’s Diner, Promenaden, Paafuglen, Stick'n'Sushi, Søcaféen og Viften. Der er udsolgt på Fru Nimb, Nimb Bar’n’Grill, Nimb Brasserie, Nimb at Home (take-away), Gemyse

Se oversigt over alle nytårsmenuerne i Tivoli her:  https://www.tivoli.dk/da/mad+og+drikke/nytaarsmenu

ingen nytårsstress i Tivoli Food Hall
Alle, der stadig ikke har besluttet sig selve nytårsaften, og som har svært ved at finde et bord så sent, kan ånde lettet op. I Tivoli Food Hall kan man altid få stillet sulten, uanset om man er til sushi, tapas, økologiske kyllinger, byens bedste burgere, Michelin-kokkes svar på grillmad, mexicanske lækkerier, bao, ramen, håndbrygget øl, gin-cocktails med mere. Man skal ikke have billet til Tivoli for at få adgang til Tivoli Food Hall, men det er også muligt at få adgang fra Have-siden, hvor man får et stempel, så man kan gå frem og tilbage, og der er udsigt til Tivolis flotte fyrværkeri fra terrassen.

Godt nytår

Torben Plank