Spar Nord Fonden

Nyt udstyr på ønskelisten: Idrætsforening søger om økonomisk opbakning fra nordjyderne

På ønskesedlen står der kun én ting - nemlig en ny airtrack. Nordjysk idrætsforening beder nordjyderne om økonomisk støtte til nyt udstyr.
Øster Hornum Idrætsforening ønsker sig en ny airtrack – og søger nu om økonomisk opbakning fra lokalbefolkningen gennem et nyt crowdfundingsite. Foto: PR

En ni meter lang airtrack. Sådan lyder ønsket fra den nordjyske forening Øster Hornum Idrætsforening.

Med det nye udstyr vil de nemlig kunne stille op i flere konkurrencer.

­ En ny airtrack er afgørende for, at vi kan stille op til konkurrencer. Ved at slå den nye airtrack sammen med den, vi allerede har, kan vi lave en bane, der er lang nok og opfylder kravene. Airtracken er et multifunktionelt redskab, som kan bruges på flere niveauer, fortæller Jacob Thure Hedegaard Sørensen, der er klubtræner i Øster Hornum.

Men skal drømmen blive en realitet, er der brug for økonomisk opbakning fra nordjyderne. Derfor søger Øster Hornum Idrætsforening om donationer gennem en ny form for crowdfunding, som Spar Nord Fonden står bag.

Skal støtte op om lokale projekter

Ifølge Lisa Kjær, der er direktør i Spar Nord Støvring, som også uddeler lokale midler fra Spar Nord Fonden, får de rigtigt mange ansøgninger om donationer til projekter i lokalområdet, men desværre kan alle ønsker ikke opfyldes. Derfor er ideen med det nye crowdfundingsite at give borgerne i lokalområdernemulighed for at støtte op om projekter i området, som for eksempel en ny airtrack.

Hos Øster Hornum Idrætsforening håber man, at nordjyderne vil støtte det gode projekt.

– Vi ønsker hele tiden at gøre tingene bedre. Med støtte fra lokalbefolkningen får vi mulighed for fysisk at udleve vores drømme og visioner. Jeg er sikker på, at airtracken nok skal blive en realitet, lyder det fra Jacob Thure Hedegaard Søren.

Ildsjæle søges

Har man lyst til at støtte Øster Hornum Idrætsforenings ønske om en ny ni meter lang airtrack, kan man donerer et beløb til dem på Spar Nord Fondens side for projektet og som tak modtage en fribillet til foreningens gymnastikopvisning i 2019.

Spar Nord i Støvring opfordrer andre lokale ildsjæle til også at indsende deres projekter til crowdfundingen – for på den måde at få endnu flere gode projekter realiseret i lokalområdet.

Har man et projekt, kan man kvit og frit indsende det til crowdfundingsitet her.

Elisabeth Rosenbeck Viksnins
Kommunikationschef, Spar Nord Fonden
elisabeth@sparnordfonden.dk

Billeder

Download
Det er Spar Nord Fonden, der står bag det nye crowdfundingsite, og formålet er at bakke op om lokale ildsjæle. Spar Nord i Støvring opfordrer derfor andre ildsjæle til at indsende deres projekter.  Foto: PR.
Det er Spar Nord Fonden, der står bag det nye crowdfundingsite, og formålet er at bakke op om lokale ildsjæle. Spar Nord i Støvring opfordrer derfor andre ildsjæle til at indsende deres projekter. Foto: PR.
Download

Information om Spar Nord Fonden

Spar Nord Fonden
Hadsundvej 20