Nyt tilbud til udsatte midtjyske kvinder

Mandag den 1. april åbner et nyt tilbud til udsatte kvinder i Aarhus, der har fokus på skadevirkninger fra prostitution, vold eller seksuelle overgreb.

LivaRehab Midtjylland ligger på 2. sal på Sønderallé 6 i Aarhus. Her tilbydes ambulante forløb for personer - alene og i grupper - med skadervirkninger efter prostitution samt for personer med senfølger efter incest, vold og seksuelle overgreb.

Forløbene er helhedsorienterede og tager udgangspunkt i den enkeltes behov og ønsker. Her tilbydes blandt andet socialrådgivning, støttende samtaler hos psykolog, gældsrådgivning og jobcoaching.

Centeret er blevet en realitet på grund af gavmild støtte fra Trygfonden og et godt samarbejde med Aarhus Kommune.

Læs tidligere omtale af stedet i Aarhus Stifttidende via dette link: https://stiften.dk/aarhus/Nyt-raadgivningscenter-aabner-i-Aarhus-Anonym-hjaelp-til-unge-udsatte-kvinder/artikel/553551

Direktør Flora Ghosh kan kontaktes på telefon 5371 6100 og yderligere info kan findes på livarehab.dk

LIVa- Forening mod skadevirkninger af prostitution opruster på kommunikationsfronten6.8.2019 06:00:00 CESTPressemeddelelse

LIVa-Foreningen mod skadevirkninger af prostitution har pr 7. august ansat Kasper Tingkær i en nyoprettet stilling som presse – og kommunikationschef. LIVa ønsker med ansættelsen at styrke foreningens organisation, kommunikation og politiske interessevaretagelse, i arbejdet med at sikre øget forebyggelse og bedre støtte for de tusindvis af danskere, der lider under skadevirkninger efter prostitution, incest og vold i nære relationer. Direktør Flora Ghosh udtaler: ”Vi er begejstret for at kunne fortsætte udbygningen af vores sekretariat og sætte yderligere skub i vores kommunikationsindsats. Med ansættelsen af Kasper Tingkær har vi sikret os en stærk og erfaren kommunikatør til at lede, drive og udvikle vores presse- og kommunikationsarbejde. Herunder at styrke foreningens Public Affairs arbejde” Kasper Tingkær kommer fra en stilling som Generalsekretær for DepressionsForeningen og har mere end 16 års kommunikations- og ledererfaring fra NGO-verdenen. Han er 46 år og uddannet cand. mag