Lifetrack ApS

Nyt til badeværelset: Få rene makeupbørster på få sekunder

Hvornår har du sidst vasket dine makeupbørster? Ifølge kosmetologen gør de fleste det ikke ofte nok, og det kan give hudproblemer. Med ny elektronik kan du få rene og tørre børster på få sekunder.

Ifølge kosmetologer kan mangelfuld rengøring af makeupbørster føre til hudproblemer, fordi der samler sig bakterier, som presses ned i huden. Foto: PR.

Snavs, bakterier og gamle makeuprester. Det er alt sammen noget, der samler sig i dine makeupbørster, og derfor er det vigtigt at rense dem grundigt – og ofte. Måske oftere, end du regner med.

- Det absolut bedste er at rense sine makeupbørster dagligt. Der kan virkelig samle sig meget støv og skidt nede i børsterne, som du så presser direkte ind i porrerne, siger kosmetolog Bente Jensen.

Som ejer af en lang række hudplejeklinikker landet over er hun vant til at hjælpe kvinder med hudproblemer. Og ifølge hende kan beskidte makeupbørster netop føre til det.

- Folk er simpelthen ikke gode nok til at få renset børsterne ordentligt nok og ofte nok. Måske fordi de ikke synes, de har tiden til det, siger hun.

Nyt produkt gør op med besværet

Det kan være både besværligt og tidskrævende at rense sine makeupbørster ordentligt – ikke mindst fordi det involverer lang tørretid, før børsterne kan bruges igen.

Det vil et nyt produkt på det danske marked gøre op med. Med den nye makeupbørsterenser kan du nemlig få rene og helt tørre børster på få sekunder. Det fortæller Martin Hansen fra webshoppen Lifetrack.dk, som står bag den nye makeuprenser:

- Vi oplevede, at mange faktisk ikke var klar over vigtigheden af at få renset makeupbørsterne ofte, og at de syntes, det var tidskrævende. Derfor tilbyder vi nu det her værktøj, der både er supersimpelt, og som letter processen helt vildt.

Glem de lange tørretider

Martin Hansen forklarer, at man med makeupbørsterenseren kan bruge børsterne straks efter rengøringen, og at man derfor nemt kan integrere rengøringen i sin daglige eller ugentlige rutine – præcis som flere kosmetologer anbefaler det.

- Man sætter simpelthen bare sin børste fast på den lille maskine og sænker børstehovedet ned i den medfølgende skål med en mild sæbevandsblanding. Maskinen spinner børsten hurtigt rundt og renser den for snavs og bakterier. Herefter løfter man den og lader den spinne i ti sekunder, og så er børsten tør og klar til brug med det samme, forklarer han.

Se, hvordan du bruger makeupbørsterenseren i videoen her. Makeupbørsterenseren kan købes på lifetrack.dk.

Martin Hansen
E-commerce ansvarlig, Lifetrack.dk
info@lifetrack.dk

Billeder

Download
Makeupbørsterenseren er ny på det danske marked – men ifølge udbyderen afhjælper den et stort problem hos danske kvinder, nemlig at de ikke får rengjort makeupbørsterne ofte nok. Foto: PR.
Download

Information om Lifetrack ApS

Lifetrack ApS
Østergade 24