GC Healthcare

NYT STORT SAMARBEJDE SIKRER SUNDHEDSPERSONALE MOD PASSIV RYGNING

edgemo by Danoffice IT har sammen med GC Healthcare indgået et samarbejde om højkvalitets-luftrensning med Næstved Kommune, som skal afhjælpe gener med passiv rygning og forbedre det generelle indeklima. De første knap 100 maskiner er netop leveret.

Luftrensning undergår i disse år en kolossal udvikling. Professionelle enheder af høj kvalitet, der er godkendt som medicinsk udstyr i USA, kan i dag nedbringe alt fra COVID-partikler til skadelige partikler fra passiv rygning. Hurtigt og effektivt.

For at fjerne farlige partikler, gasarter, vira og bakterier er det dog vigtigt med udførlige kvalitetskrav. Det er præcis, hvad Næstved Kommune har sørget for i deres seneste udbud.

Som første kommune i Danmark, har Næstved Kommune udviklet et udbud, hvor der er taget højde for de nye anbefalede retningslinjer, indeholdende så høje kvalitetskrav, at luftrenserne vil kunne gøre en stor og mærkbar forskel for f.eks. lokale plejeansatte, som i dag udsættes for passiv rygning.

Det har fået CCO hos edgemo by Danoffice IT, Morten G. Arknæs, til at udtrykke glæde over samarbejdet med Næstved Kommune:

”Vi er utroligt glade for det nye samarbejde med Næstved Kommune. Vi glæder os over at vi som leverandør er med til at etablere tiltag der skal forbedre forholdende for de ansatte i Næstved Kommune – i sidste ende er det dem, som udbuddet handler om.  Løsningen er ligeledes i god tråd med vores ESG-mål, der er et vigtigt fokusområde for os”.

De nye anbefalede retningslinjer delt med Kommunernes Landsforening er udarbejdet af Dansk Miljørådgivning (DMR) som er autoriserede arbejdsmiljørådgivere ved Arbejdstilsynet. Derfor ser Markedsdirektør i Dansk Miljørådgivning, Lars Mortensen, ligeledes på det nye samarbejde med stor tilfredshed.

”I sidste ende handler retningslinjerne om at sikre en vis standard, så både personale og borgere beskyttes bedst muligt, og så ingen udsættes for en falsk tryghed, ved opsætning af udstyr som ikke virker efter hensigten. Især udbuddets fokus på fjernelse af farlige partikler, er helt essentielt, og det er mig en gåde, at flere kommuner ikke indarbejder en højere standard”.

Projektchefen for tobaksforebyggelse fra Kræftens Bekæmpelse, Niels Them Kjær, bakker op om de nye anbefalede retningslinjer. Han henviser til, at kommunernes arbejdsgiveransvar tages alvorligt:

”Det glæder mig, at Næstved Kommune er bevidste om deres ansvar og gør en indsats for at sikre medarbejdere et bedre arbejdsmiljø. Det er helt uacceptabelt, hvis kommunerne ikke tager de anbefalede retningslinjer alvorligt. Mange af kommunerne mangler arbejdskraft, og de må som minimum tilbyde sikre arbejdsforhold”.

Det nye samarbejde mellem edgemo by Danoffice IT, GC Healthcare og Næstved Kommune vækker altså interesse på tværs af sektorer og eksperter og kunne tegne sig som en milepæl.

Information om GC Healthcare

GC Healthcare
Dalgasgade 25, 5. th
7400 Herning

Vi er eksperter indenfor indeklima med fokus på luftkvalitet og miljøfremmede partikler. Herunder luftrens og overfladedisinfektion.

Vi rådgiver og leverer løsninger, til det offentlige og UVC-projekteringsprojekter til industrien.

Sammen med vores samarbejdspartnere har vi opbygget en omfattende rådgivningserfaring omkring miljøfremmede stoffer i indeklimaet og effektive, skalerbare desinfektionsløsninger med dokumenteret effekt på tværs af sektorer og industrier.