Nyt stærkt navn i DI Midt Vests bestyrelse

På DI Midt Vests generalforsamling tirsdag den 9. juni 2020 kom der en ny profil med i bestyrelsen, nemlig adm. direktør Helle Reinevald, Jakobsens A/S i Aulum.

Claus Arberg, adm. direktør i Hvidbjerg Vinduet, blev genvalgt som formand.

Tommy Rahbek Nielsen, executive vice president & COO i Vestas Wind Systems A/S og Morten Primdal, adm. direktør i Dania Plast A/S blev genvalgt som de to næstformænd.

Tove Kjeldsen, tidligere supply chain director i Kelsen Group A/S, trådte ud af bestyrelsen og blev takket for mange års godt og inspirerende arbejde.

DI Midt Vests bestyrelse ser herefter således ud:

• Claus Arberg, adm. direktør, Hvidbjerg Vinduet A/S (formand)
  • Tommy Rahbek Nielsen, executive vice president & COO, Vestas Wind Systems A/S (næstformand)
  • Morten Primdal, adm. direktør, Dania Plast A/S, Skive (næstformand)
  • Kaj Meldgård, fabrikschef, Danish Crown A/S
  • Jakob Kyllesbech, site manager, FMC Agricultural Solutions A/S
  • Martin Wingaa, sr. director, head of production, Bang & Olufsen A/S
  • Poul Hansen, CFO, Siemens Gamesa Renewable Energy A/S
  • Michael Nederby, adm. direktør, Teccon Form A/S
  • Niels Møller Jensen, adm. direktør, Herning Vand A/S
  • Rasmus Niebuhr, adm. direktør, Niebuhr Gears A/S
  • Jørgen Yde Jensen, adm. direktør, Skov A/S, Skive
  • Jørgen Greve, mejeridirektør, Arla Foods Amba Holstebro
  • Helle Reinevald, adm. direktør, Jakobsens A/S

For yderligere oplysninger kontakt chefkonsulent i DI Michael Jul-Nørup Pedersen, tlf.: 2924 7009 eller presserådgiver Jonas Forup Stubkjær, tlf.: 2830 1544.

DI med opfordring til kommunerne: Det er nu, vi skal vise, vi kan stå sammen4.5.2020 18:11:43 CESTPressemeddelelse

Coronakrisen har ramt Danmark og dansk erhvervsliv hårdt. Landets kommuner spiller en stor og vigtig rolle i at holde dampen oppe i Danmark, så hjulene kan køre rundt i dansk økonomi. I Midt- og Vestjylland er der allerede iværksat en række initiativer, som hjælper virksomhederne og holder hånden under lokale arbejdspladser. Men der er brug for et fortsat tæt samarbejde mellem kommunerne og de lokale virksomheder. Derfor lancerer DI 45 konkrete anbefalinger til kommunerne, så vi kan hjælpe hinanden med at komme så helskindet som muligt ud af krisen. - Der er ingen tvivl om, at kommunerne i vores område har været deres ansvar bevidst og allerede hjulpet mange virksomheder og arbejdspladser i kampen mod coronavirus. Krisen, der er den værste i nyere tid, har dog nok næppe toppet endnu, og derfor er det vigtigt med en fortsat tæt dialog, der løbende tager bestik af situationen, siger Claus Arberg, adm. direktør for Hvidbjerg Vinduet A/S og formand for DI Midt Vest. Claus Arberg mener, at

Ringkøbing-Skjern Kommune vinder bronze i erhvervsvenlighed9.9.2019 21:30:00 CESTPressemeddelelse

Hvis du som virksomhed skal tale med kommunen om bygge- eller miljøsager eller med Jobcentret om sygedagpengesager for medarbejderne, så vil du ønske, at du driver virksomhed i Ringkøbing-Skjern Kommune. Den kommunale sagsbehandling for erhvervslivet i Ringkøbing-Skjern er nemlig landets absolut bedste. Og i det hele taget er Ringkøbing-Skjern Kommune en af landets bedste kommuner at drive virksomhed i.