Nyt stærkt hold i spidsen for Dansk Socialrådgiverforening

Mads Bilstrup og Ditte Brøndum udgør det nye formandskab i socialrådgivernes fagforening.

32-årige Ditte Brøndum er ny næstformand for Dansk Socialrådgiverforening. Det står klart fredag efter syv ugers intens valgkamp. Hun skal de næst to år lede foreningen sammen med den nye formand, Mads Bilstrup, som blev valgt uden modkandidater i august.

Ditte Brøndum arbejder som socialrådgiver i Gladsaxe Kommune, hvor hun også er fællestillidsrepræsentant for alle kommunens socialrådgivere. Hun var i studietiden næstformand for Sammenslutningen af Danske Socialrådgiverstuderende og har siden da været aktiv i Dansk Socialrådgiverforening, de seneste to år som medlem af hovedbestyrelsen. I sin fritid er hun redaktør af en brevkasse i Beboerbladet.

- Jeg glæder mig til at arbejde for at forbedre socialrådgivernes arbejdsvilkår, som i disse år er under et massivt pres. Det går ud over socialrådgivernes helbred og ikke mindst de borgere, som vi er sat i verden for at hjælpe. For vi socialrådgivere ved om nogen, at det gode socialfaglige arbejde rykker, når vi har tiden, rammerne og ressourcerne til at være der for borgerne, siger Ditte Brøndum.

Nye ansigter i hovedbestyrelsen
Ditte Brøndum er langt fra det eneste nye ansigt i Dansk Socialrådgiverforenings ledelse. Hele 27 socialrådgivere stillede op til de 10 pladser i Dansk Socialrådgiverforenings hovedbestyrelse. Syv nye ansigter blev valgt ind, mens tre medlemmer blev genvalgt.

Også Dansk Socialrådgiverforenings Region Nord har fået en ny formand, 45-årige Trine Quist, der de sidste 11 år har været fællestillidsrepræsentant for socialrådgiverne i Århus kommune. I Region Syd er Anne Jørgensen genvalgt som regionsformand, og Rasmus Balslev er blevet genvalgt uden modkandidater som formand for Region Øst.

Den nye hovedbestyrelse tiltræder på Dansk Socialrådgiverforenings repræsentantskab d. 24. november under ledelse af formand Mads Bilstrup.

- Jeg er enormt stolt over at stå i spidsen for så stærkt et hold af kompetente socialrådgivere, som både har en stor socialfaglig indsigt og en dyb forståelse for organisationen Dansk Socialrådgiverforening. Medlemmerne har truffet et stærkt valg med Ditte Brøndum som næstformand, vi vil supplere hinanden godt som formandskab, siger Mads Bilstrup.

Blå bog: Mads Bilstrup

*54 år, bor i Århus med sin kone, har to voksne børn

*Uddannet socialrådgiver i Århus i 1992

*Har arbejdet ti år i beskæftigelsesforvaltning i Århus Kommunes, hvor han også var tillidsrepræsentant