Nyt stærkt formandskab for DI Rådgivernes bestyrelse – og fem nye medlemmer

DI Rådgiverne har fået et nyt stærkt formandskab med Berit Didriksen, CEO i Epinion, i spidsen. De øvrige nye medlemmer af formandskabet er nyvalgte medlem Jonas Hemmingsen, CEO i GroupM Denmark A/S, og Mads Jensen Møller, CEO Nordiq Group A/S. Bestyrelsen er samlet blevet styrket med i alt fem nye medlemmer, ud over Jonas Hemmingsen fire kvinder. Det er sket den 21. oktober 2020 i forbindelse med branchefællesskabets årlige generalforsamling og konference for medlemmerne.

Den ny formand Berit Didriksen har været aktiv i DI Rådgivernes bestyrelse siden november 2019. Hun er tilmed nyvalgt medlem af DI’s hovedbestyrelse og forretningsudvalg. Hun overtager formandsposten fra Mette Kynne Frandsen, CEO i Henning Larsen Architects. Mette Kynne har været formand siden 2016.

Siden april 2017 har Berit Didriksen været CEO i Epinion, hvor hun står i spidsen for over 80 ansatte. Hun har tidligere været kontorchef i Finansministeriet og Vice President i smykkevirksomheden Pandora og er uddannet cand. scient. pol fra Aarhus Universitet. Derudover har hun en MBA fra CBS.

- Jeg glæder mig til at stå i spidsen for at udstikke kursen for branchefællesskabet. Danmark står med store udfordringer oven på coronakrisen. Her er rådgiverbranchen med dens mange stærke faglige eksperter en vigtig spiller, der kan være med til at finde løsninger på udfordringerne - både i private virksomheder og i den offentlige sektor, siger Berit Didriksen, der mener, at Danmarks rådgivervirksomheder har særlige kompetencer til at bringe Danmark godt ud af krisen.

- Danske rådgivervirksomheder har kompetencerne til gå forrest i arbejdet med blandt andet den grønne omstilling, digitalisering og innovation. Det kan bringe Danmark styrket ud af krisen, siger Berit Didriksen, der understreger vigtigheden af den faglig diversitet i den nye bestyrelse.

De fem nye bestyrelsesmedlemmer repræsenterer da også et bredt felt af rådgiverfagligheder:

• Jonas Hemmingsen fra GroupM Denmark A/S
  • Karne Lykkebo fra Geelmuyden Kiese A/S
  • Hanne Christensen fra FORCE Technology
  • Annette Raben fra Rambøll Danmark A/S
  • Ulla Sommerfeldt fra Eggs Design

Efter konstitueringen den 21. oktober ser den samlede bestyrelse i DI Rådgiverne således ud:

• CEO Berit Didriksen, Epinion P/S (formand)
  • CEO Jonas Hemmingsen, GroupM Denmark A/S (næstformand)
  • CEO Mads Jensen Møller, Nordiq Group A/S (næstformand)
  • Country Managing Director Philip Wiig, Accenture Denmark A/S
  • Executive Vice President Michael Bindseil, COWI A/S
  • Managing Partner Torben Bender, Ernst & Young A/S
  • Managing Partner Tom Kári Kristjánsson, Plesner Advokatpartnerselskab P/S
  • CEO Jeanette Hansen, 3XN Copenhagen A/S
  • Partner Nada Maria El-Tal, Implement Consulting Group P/S
  • Executive Partner Pia Rybenfeldt, IBM Danmark A/S
  • Managing Partner Karne Lykkebo, Geelmuyden Kiese A/S
  • CEO Hanne Christensen, FORCE Technology
  • Country Market Director Annette Raben, Rambøll Danmark A/S
  • CEO Ulla Sommerfeldt, Eggs Design

Kort profilbeskrivelse af de fem nye bestyrelsesmedlemmer af DI Rådgiverne:

Jonas Hemmingsen, CEO, GroupM Denmark A/S

Jonas Hemmingsen er nordisk CEO for GroupM. Han begyndte sin karriere hos TV 2 som Research Director, og skiftede derefter til bureaubranchen. Har de sidste 20 år haft forskellige job i WPP-koncernen, bl.a. 10 år som nordisk CEO for MediaCom og siden 2013 nordisk CEO for GroupM. Han er uddannet fra CBS samt INSEAD.

Karne Lykkebo, Managing Partner, Geelmuyden Kiese A/S

Karne Lykkebo har siden juni 2018 været Managing Partner i Geelmuyden Kiese Danmark og siden 2020 koncernchef i GK gruppen, hvor hun har været ansat siden 2011. Karne har en bred kommunikationsfaglig baggrund og har tidligere været tv-tilrettelægger, chefredaktør for flere magasiner og udviklingschef i Aller koncernen. Hun er uddannet journalist.

Hanne Christensen, CEO, FORCE Technology

Hanne Christensen har siden maj 2020 været CEO for FORCE Technology. Hun har tidligere igennem 13 år haft flere direktørstillinger i Rambøll i Danmark såvel som internationalt. Hun er bestyrelsesmedlem i bl.a. Aarhus Vand, LORC (Lindø Offshore Renewable Center) og Danish Export Association. Hanne er uddannet maskiningeniør.

Annette Raben, Country Market Director, Rambøll Danmark A/S

Annette Raben har været ansat i Rambøll i 14 år, hvoraf de første 12 var som afdelingsleder i Vand. Hun har tidligere været afdelingschef for Vandforsyning i Orbicon og civilingeniør i Teknisk Forvaltning i Brøndby Kommune. Hun har en kandidatgrad fra DTU og en Master i Public Management (MPM) fra Syddansk Universitet.

Ulla Sommerfeldt, CEO, Eggs Design

Ulla er koncernchef og medgrundlægger i EGGS Design - et design og innovationshus med 120 ansatte i 5 byer i Skandinavien. Hun har bestyrelsesuddannelse fra INSEAD og har 15 års bestyrelseserfaring fra bl.a. flere rådgivningsselskaber og et start-up inden for undervandsrobotik, Blueye Robotics.

Kontakter:
For yderligere oplysninger kontakt venligst branchedirektør Katrine Ellersgaard Nielsen, DI Rådgiverne, kaen@di.dk, tlf.: 2333 1817 eller pressekoordinator Lars Bøgeskov, larb@di.dk, tlf.: 2236 3138

Berit Didriksen, CEO Epinion
Jonas Hemmingsen, GroupM Denmark A/S