Nyt spillertøj til de mindste

30 piger og drenge fra U6 Mix i SIK Håndbold deler nu sponsor med kvindelandsholdet. De har nemlig fået 30 nye sæt spillertøj fra Sparekassen Kronjylland.
U6 Mix i SIK Håndbold, der holder til i Liseborg i Viborg, har netop fået nyt spillertøj, som skal bruges, når holdet spiller kampe.

De gamle sæt spillertøj var over 15 år gamle, så tiden var moden til en udskiftning.

Kæmpestort for de små

− Elastikkerne i livet var ved at være godt møre i de gamle spillersæt, så jeg er meget glad for, at det er lykkedes at give spillerne 30 spritnye sæt spillertøj. Holdets spillere er 5-6 år, og de er det yngste hold, der spiller kampe i vores klub. Spillerne er pavestolte over de nye sæt, som de har fået af Sparekassen Kronjylland, og jeg kan se, at de lige vokser et par centimeter, når de tager det på, fortæller holdets træner, Karin Have Pedersen.

De unge håndboldspillere træner en gang om ugen og er til 7-10 weekendstævner i løbet af året. På U6 Mix lærer spillerne så småt at spille forsvar og angreb, mens de har det sjovt sammen med holdkammeraterne.

Deler sponsor med landsholdet

Holdets tøjsponsor er ikke hvem som helst, men Sparekassen Kronjylland, som i år er blevet hovedsponsor for kvindelandsholdet i håndbold.

− Udover at det er skønt med nyt tøj, så betyder det da noget for de små at have samme sponsornavn på maven som de helt store stjerner. De synes, det er rigtig sejt, tilføjer træneren.

− Med de nye spillertrøjer vil vi i Sparekassen Kronjylland gerne være med til at hjælpe SIK Håndbold og de yngste håndboldspillere på vej. Spillertøjet er derfor kommet i stand som en donation fra vores gavefond, der netop har til formål at gøre en lokal forskel, fortæller Arne Lyhne Nielsen, der er kunderådgiver i Sparekassen Kronjylland.

Mon ikke det nye spillertøj bliver passet godt på, så det ligesom det foregående kan holde i mange år fremover? Når de unge poder spiller kamp, sker det i hvert fald ikke med harpiks, som kan være hårdt mod tøjet.