Europcar

Nyt samarbejde mellem Europcar og VAER - skaber sneakers af udtjente uniformer

Danmarks største biludlejningsselskab, Europcar og den bæredygtige skoproducent, VAER er gået sammen om at skabe en kollektion af sneakers, produceret af aflagte Europcar uniformer - kollektionen lanceres d. 24. maj og vil indledningsvist kun blive tilbudt i et begrænset antal.
Foto: Europcar

Bæredygtighed er nøgleordet, der definerer samarbejdet mellem Europcar og VAER. Og netop bæredygtighed er en væsentlig del af begge parters strategi og kultur, hvorfor beslutningen om at starte op sammen var nem at tage. VAERs grundsten er upcycling (genbrug) af tekstiler, og Europcar har med sine mange medarbejdere et stort forbrug af uniformsgenstande, hvor tøjet naturligt udskiftes løbende.

”I vores søgen efter en samarbejdspartner der kunne hjælpe med en bæredygtig løsning, fandt vi frem til VAER, der gør et fantastisk arbejde inden for upcycling af tekstiler. Det glæder os, at vores uniformer kan få et andet liv i form af VAER x Europcar kollektionen. Upcycling tankegangen går godt i spænd med vores ambitiøse grønne strategi, der på tværs af både vores flåde og drift, skal sikre vores fortsatte transformation mod en bæredygtig mobilitets forretning. Vores mål skal nås ved en kombination af en grøn flåde, smarte mobilitetsløsninger samt kloge tiltag i vores drift, som vi bl.a. ser et eksempel på i samarbejdet med VAER.” fortæller marketingschef for Europcar, Morten Weber

De seneste år erVAER gået fra et speciale-projekt til en virksomhed, der har knækket koden for, hvordan man laver sneakers af tekstil-affald. Samarbejder med tekstilpartnere er essentielt     for VAER,så     da de blev kontaktet af Europcar og kastede et blik på deres aflagte uniformer, vidste de med det samme, at det ville være et perfekt match.

”Europcar er et af verdens største biludlejningsselskaber, og det kan umiddelbart virke lidt utraditionelt at etablere et samarbejde med dem, men for os giver det rigtig god mening. Udover       at vi har lejet alle vores biler hos Europcar de sidste par år, så er Europcar også på en rejse mod at blive så bæredygtige som muligt – ikke kun inden for kerneforretningen, men i hele forsyningskæden, fra vugge til grav. Dette er i god tråd med vores værdier og en rigtig god mulighed for VAER for at kunne opstarte et samarbejde med en global spiller. Selv om den første lancering er en limited edition, så ser vi samarbejdet som en lang rejse, vi skal ud på sammen. Der foregår en masse spændende ting bag kulissen, som vi forhåbentlig snart kan fortælle mere om.” forklarer Lili Dreyer, CEO co-founder hos VAER.

VAER x Europcar kollektionen vil være tilgængelig via webshoppen fra den 24. maj 2022 i et begrænset antal. Indtil da kan du skrive dig på venteliste og læse mere om samarbejdet her.

Om VAER

VAER er en tekstil upcycling virksomhed, der laver upcyclede sneakers af kasserede jeans og arbejdstøj. Deres mål er at gøre tekstil upcycling skalerbart, så de kan give nyt liv til så mange kasserede tekstiler som muligt og dermed bidrage til en mere cirkulær modeindustri.

Information om Europcar

Europcar
Gammel Kongevej 13

Europcar er Danmarks største biludlejningsvirksomhed inden for korttidsleje og leasing af personbiler, vare- og lastvogne samt busser fra 7-9 personer. Bilflåden udgør ca. 7.000 biler fordelt på 30 afdelinger. Europcar er blandt verdens største biludlejningsselskaber med over 300.000 biler i mere end 140 lande. Du finder Europcar i alle større byer samt i lufthavnene.

www.europcar.dk

Følg pressemeddelelser fra Europcar