Nyt samarbejde letter arbejdet for udlejere

Et nyt samarbejde mellem BoligPortal og energikoncernen EWII, gør nu den administrative del af flytningen lidt lettere. De to virksomheder indgår i et samarbejde, der betyder, at udlejere, der benytter sig af BoligPortal, kan tilbyde digitale lejekontrakter med indbyggede el-aftaler.

Indbyggede el-aftaler og digitale lejekontrakter skal give mere tid til det hyggelige hos lejere.

Når en borger skifter adresse, er der som regel en hel række praktiske gøremål forbundet med flytningen: Diverse registre skal opdateres, der skal ændres leveringsaftaler, regninger skal omdirigeres, og så skal der pakkes ned og op igen.

Men nu gør et nyt samarbejde mellem BoligPortal og energikoncernen EWII, livet en smule lettere for de forandringslystne – i hvert fald på den administrative del af flytningen. De to virksomheder indgår i et samarbejde, der betyder, at udlejere, der benytter sig af BoligPortal, kan tilbyde digitale lejekontrakter med indbyggede el-aftaler.

”Det betyder rent praktisk, at lejere, der flytter ind, ikke skal tænke over deres strøm-levering, fordi det foregår helt automatisk. Det letter arbejdet både for udlejerne og for lejerne,” siger Klaus Hieronymus Stenger, der er direktør for salg- og kundeservice i EWII Koncernen.

I den indbyggede el-aftale leverer EWII Koncernen certificeret grøn strøm til markedspris til de lejere, der vælger at tage imod tilbuddet.

Det er grønt og trygt for udlejere

Hos BoligPortal glæder administrerende direktør Anders Hyldborg sig over samarbejdet, fordi det passer perfekt ind i BoligPortals ønske om at gøre flytningen endnu mere tryg og simpel.

BoligPortal er Danmarks største lejeboligportal, og matcher cirka 100.000 boliger med lejere om året.

”Vi arbejder hele tiden stenhårdt på at udvikle digitale løsninger som gør hverdagen og arbejdsprocesserne mere simple, trygge og effektive for udlejere og lejere. Det er denne løsning et godt eksempel på,” siger Anders Hyldborg.

”Derudover er vi med denne aftale meget glade for at kunne bidrage positivt til det ”det grønne regnskab” generelt,” siger Anders Hyldborg.

Anders Hyldborg, administrerende direktør i BoligPortal, telefon 30 70 50 88

Klaus Hieronymus Stenger, direktør for salg- og kundeservice i EWII Koncernen, telefon 26 88 34 01