Nyt samarbejde gør det nemmere at være bilejer

Nu går forsikringsselskabet If og Connected Cars sammen i en app for at gøre totaloplevelsen som bilejer mere ubøvlet.

Bilejere har hidtil haft til gode at mærke hvordan apps og digitale løsninger gør tilværelsen enklere. Nu går forsikringsselskabet If og Connected Cars sammen for at gøre totaloplevelsen som bilejer mere ubøvlet.

Forsikringsselskabet If og IT-udvikleren Connected Cars vil nu sikre bilejere hurtigere og nemmere adgang til forsikringsydelser og relevant information til deres bil - lige når behovet opstår.

- Forestil dig, at du under et cafébesøg får besked fra app’en om, at der er registreret en skade på din bil. Nu kan du nå frem til P-pladsen, måske få kontakt til skadevolder og med det samme anmelde skaden til If direkte fra din smartphone. Eller at du samtidigt med, at du passerer grænsen til Tyskland modtager en push-besked med link til det røde forsikringskort. Sådan forklarer administrerende direktør i Connected Cars, Mads F. Gregersen, nogle de kommende features.

Mads F. Gregersen har tidligere bl.a. stået i spidsen for udviklingen af Mobilepay i Danske Bank.

I første omgang er det ejere af VW, Audi, Skoda og Seat, der til sammen udgør 26% af bilmarkedet, som kan få adgang til løsningen, når de har deres bilforsikring hos If.

Er der ved at opstå fejl på bilen, giver app’en mulighed for direkte kommunikation mellem kunde og værksted. Via en push-besked vil kunden blive informeret om problemet, samt hvor og hvornår bilen kan repareres.

If Skadeforsikring har de seneste 12 år opbygget et stærkt forhandlersamarbejde med over 20 af de største bilmærker i mærker i Norden. Næsten hver femte bil i Skandinavien er forsikret i If.

- Vores kunder vil helst ikke bruge tiden på at spekulere på forsikring. Og sker der noget, skal det glide så let som muligt og være så enkelt som muligt. Det er vores ambition med aftalen at give kunderne den forsikringsoplevelse, fortæller John Darly, ansvarlig for Bilkanalen hos If Skadeforsikring.

Brugen af funktionerne i app’en baseres på kundens eget valg. Det er en mulighed, som stilles til rådighed. Kunderne vælger selv i hvilket omfang man ønsker at modtage information via app’en.

If er Nordens største skadeforsikringsselskab. Vi forsikrer det værdifulde i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. Vi sørger også for, at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være 6.800 dygtige medarbejdere, heraf ca. 600 i Danmark, kan 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved at få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er ejet af den finske finanskoncern Sampo, og er medlem af Garantifonden for skadeforsikringsselskaber i Danmark.