Nyt medlem af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse

Når Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse holder det næste bestyrelsesmøde den 24. september 2019, vil Mette-Marie Harild deltage som medlem for første gang.

Mette-Marie Harild er nyt medlem af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse (foto: Medtronic)

Erhvervsminister Simon Kollerup har netop udpeget Mette-Marie Harild som nyt medlem af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.  Udpegningen sker på baggrund af indstilling fra Dansk Erhverv.

Til daglig er Mette-Marie Harild vice president i virksomheden Medtronic, der er førende inden for medicoteknologi. Hun er desuden medlem af Dansk Erhvervs bestyrelse.

I Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse erstatter Mette-Marie Harild Betina Hagerup, der trådte ud af bestyrelsen i forbindelse med jobskifte.

En stor tak til Betina Hagerup for arbejdet i bestyrelsen – og velkommen til Mette-Marie Harild!

Download
Download

Unge med særlige udfordringer skal hjælpes i uddannelse og have et bedre afsæt for job26.11.2019 13:15:43 CETPressemeddelelse

Virksomhederne skriger på arbejdskraft, og samtidig står næsten 70.000 unge på tværs af hele landet uden uddannelse og job. Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse støtter nu fire projekter med i alt 36 mio. kr. Midlerne går til håndholdte indsatser, der skal sikre, at unge med særlige udfordringer får en uddannelse. Det skal give unge bedre mulighed for at komme på arbejdsmarkedet og på sigt imødekomme virksomhedernes behov for arbejdskraft.