Nyt medlem af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse

Når Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse holder det næste bestyrelsesmøde den 24. september 2019, vil Mette-Marie Harild deltage som medlem for første gang.

Mette-Marie Harild er nyt medlem af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse (foto: Medtronic)

Erhvervsminister Simon Kollerup har netop udpeget Mette-Marie Harild som nyt medlem af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.  Udpegningen sker på baggrund af indstilling fra Dansk Erhverv.

Til daglig er Mette-Marie Harild vice president i virksomheden Medtronic, der er førende inden for medicoteknologi. Hun er desuden medlem af Dansk Erhvervs bestyrelse.

I Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse erstatter Mette-Marie Harild Betina Hagerup, der trådte ud af bestyrelsen i forbindelse med jobskifte.

En stor tak til Betina Hagerup for arbejdet i bestyrelsen – og velkommen til Mette-Marie Harild!

Download
Download

105 mio. kr. skal styrke danske virksomheders eksport og konkurrencekraft20.11.2019 08:50:49 CETPressemeddelelse

Mange mindre virksomheder har brug for hjælp til øget professionalisering, digitalisering og kompetenceløft hos ledelse og medarbejdere, så de står stærkere rustet til eksport og øget konkurrence. Samtidig står tusinder af mindre ejerledede virksomheder over for et generationsskifte i de kommende år. Disse udfordringer imødekommes nu af to virksomhedsrettede indsatser til i alt 105 mio. kr. fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.

63 mio. kr. til innovationssamarbejde mellem virksomheder og videninstitutioner skal fremme succesfuld innovation i hele landet22.10.2019 14:50:00 CESTPressemeddelelse

Udvikling af nye produkter, services og løsninger er en central drivkraft for virksomhedernes konkurrenceevne. Og succesfuld innovation bygger ofte på et tæt samarbejde mellem bl.a. virksomheder og videninstitutioner. Derfor åbner Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse nu for en indsats til i alt 63 mio. kr., som har til formål at styrke innovationssamarbejde.

Virksomheder på tværs af landet får nu bedre adgang til kvalificerede medarbejdere1.10.2019 08:34:43 CESTPressemeddelelse

Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse har netop besluttet at støtte 10 nye projekter i bl.a. Nordjylland, Sjælland og på Bornholm, der skal være med til at sikre danske virksomheders adgang til kvalificeret arbejdskraft. I alt afsættes knap 80 mio. kr. til opkvalificering af arbejdsstyrken med fokus på de behov og udfordringer, virksomhederne står over for rundt om i Danmark.