Nyt medlem af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse

Når Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse holder det næste bestyrelsesmøde den 24. september 2019, vil Mette-Marie Harild deltage som medlem for første gang.

Mette-Marie Harild er nyt medlem af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse (foto: Medtronic)

Erhvervsminister Simon Kollerup har netop udpeget Mette-Marie Harild som nyt medlem af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.  Udpegningen sker på baggrund af indstilling fra Dansk Erhverv.

Til daglig er Mette-Marie Harild vice president i virksomheden Medtronic, der er førende inden for medicoteknologi. Hun er desuden medlem af Dansk Erhvervs bestyrelse.

I Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse erstatter Mette-Marie Harild Betina Hagerup, der trådte ud af bestyrelsen i forbindelse med jobskifte.

En stor tak til Betina Hagerup for arbejdet i bestyrelsen – og velkommen til Mette-Marie Harild!

Download
Download

Erhvervsfremmebestyrelsen vil knække flaskehals med indsats for at tiltrække kvalificeret udenlandsk arbejdskraft28.6.2019 13:34:31 CESTPressemeddelelse

Højkonjunktur og mangel på arbejdskraft har skabt en flaskehals, som på tværs af brancher udfordrer virksomhedernes vækst og udvikling. Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse har derfor afsat 59,1 mio. kr. fra EU’s Socialfond og de decentrale erhvervsfremmemidler til en indsats, som skal tiltrække flere kvalificerede udenlandske arbejdstagere med videregående uddannelser eller erhvervsuddannelse.