Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding.

Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige.

Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda.

”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander.

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.

Fensmark Brugsforening vender tilbage til Coop2.11.2018 10:34pressemeddelelse

Efter et år uden for Coop vender Fensmark Brugsforening nu tilbage. Pr. 1. januar 2019 bliver foreningen igen en del af Coop og stopper dermed samarbejdet med Dagrofa, Spar og MENY. Butikkerne i Fensmark og Glumsø skifter navn tilbage til SuperBrugsen, mens butikken i Vallensved skal afvikles og har sidste åbningsdag senest 31. januar 2019, medmindre den rette kandidat, til at overtage butikken, viser sig inden da. "Vi har lyttet til vores kunder og medlemmer, som savner Coop sortimentet. Fx varerne fra Änglamark og Thise, men også de gode medlemsfordele. Vores brugsforening har eksisteret siden 1875, hvilket kun har kunnet lade sig gøre, fordi vi har lyttet til og været imødekommende over for vores kunder. Det gør vi også nu, og derfor er vi nødt til at reagere," siger direktør Hans Larsen, Fensmark Brugsforening. "Vores medarbejdere har ydet en kæmpe indsats, og Dagrofa har ligeledes gjort alt, hvad de kunne for os, men vi er nødt til at følge den efterspørgsel, der er fra vores kund