Landdistrikternes Fællesråd

Nyt magasin for landdistrikter

Ord former verden, men handling skaber den. Det er overskriften på første udgave af Landdistrikternes Fællesråds nye magasin, der udkommer mandag til Erhvervsministeriets landdistriktskonference i Vingsted ved Vejle.
I Landdistrikternes Fællesråds magasin kan man bl.a.

Der bliver sagt og skrevet meget om landdistrikterne. Derfor udgiver Landdistrikternes  Fællesråd et nyt magasin, hvor man kan blive klogere på aktuelle tendenser og nye politiske fokusområder.

Man kan fx læse et nyt afsnit af #Viudviklerpålandet-serien, som denne gang handler om virksomheden Andersen Winery, der med støtte fra LAG Djursland har skabt en erhvervssucces i Knebel på Mols.

Derudover kan man læse et tiltrædelsesinterview med erhvervsminister Simon Kollerup (S), hvor han bl.a. fortæller, hvilken betydning hans opvækst i fiskerlejet Lild Strand i toppen af Thy har for hans virke som minister, samt hvilke initaitiver regeringen forventer at iværksætte for at skabe liv, udvikling og arbejdspladser i alle dele af landet.

I magasinet kan man også få et indblik i en ny rapport, som er udarbejdet af kommunikationsbureauet HASS & Q i samarbejde med Landdistrikternes Fællesråd og omhandler lokale virksomheders betydning for et lokalområdes brand.

Der er også et afsnit af serien Medlemmer får ordet, hvor Kalundborg Kommunes borgmester Martin Damm (V) fortæller om kommunens arbejde med at indgå i et tæt samarbejde med lokale virksomheder, nationale uddannelsesinstitutioner og a-kasser for at lokke arbejdskraft til.

Læs magasinet her.

Magasinet udgives på Erhvervsministeriets landdistriktskonference, der afholdes mandag den 28. oktober 2019 i Vingsted ved Vejle. Temaet for konferencen er bæredygtighed.

Eva Østergaard, pressemedarbejder i Landdistrikternes Fællesråd, tlf. 53 85 01 36, mail: eoe@landdistrikterne.dk

I Landdistrikternes Fællesråds magasin kan man bl.a.

Information om Landdistrikternes Fællesråd

Landdistrikternes Fællesråd
Rådhusgade 100
8300 Odder

61 313 636http://www.landdistrikterne.dk

Landdistrikternes Fællesråd er en partipolitisk neutral interesseorganisation, der arbejder for at skabe bedre rammevilkår for landdistrikter og yderområder i Danmark.

Vi tæller 55 kommuner og fire regioner, der tilsammen repræsenterer over 4 millioner danskere. Medlemmerne er tillige en række landsdækkende organisationer, de lokale aktionsgrupper samt et større antal landsbyer og landdistriktsråd.

Følg pressemeddelelser fra Landdistrikternes Fællesråd

Flere pressemeddelelser fra Landdistrikternes Fællesråd

Landdistrikterne: CO2-afgift vil koste arbejdspladser og skævvride Danmark21.2.2024 12:35:01 CET | Pressemeddelelse

Hvis anbefalingerne til en grøn afgift på landbruget realiseres, vil det medføre et stort tab af lokale arbejdspladser, svække udviklingen i landdistrikterne og skævvride landet. I værste fald et kæmpe fald i beskæftigelsen i landdistrikterne! Landdistrikternes Fællesråd opfordrer til at konsekvenserne for landdistrikterne skal tænkes ind i forhandlingerne om den grønne omstilling.

Landdistrikterne advarer: Ekspertgruppes anbefalinger vil koste arbejdspladser og rive livsnerver over i landdistrikterne19.2.2024 20:22:43 CET | Pressemeddelelse

Et ekspertudvalg nedsat af regeringen har givet sit bud på, hvordan erhvervsstøtteordningen kan slankes med mindst 2 mia. kr. Landdistrikternes Fællesråd forudser, at regeringens spareøvelse vil skævvride Danmark markant, koste tusindvis af jobs, medføre konkurser og betyde stor fraflytning fra landdistrikterne, såfremt det regeringsnedsatte udvalgs anbefalinger gennemføres.