Nyt kontaktcenter åbner 4. maj

Nu er det slut med, at borgerne får lange ventetider og bliver stillet om et utal af gange, inden de får fat på den rette medarbejder, når de ringer til kommunen. Fremover bliver de fleste spørgsmål afklaret med det samme – det kaldes også straksafklaring.
I dag kan borgerne både ringe til omstillingen og flere mindre kontaktcentre med hvert deres telefonnummer og hver deres betjening. Fra 4. maj bliver de lagt sammen til ét kontaktcenter med ét telefonnummer – nemlig 5588 5588. Samtidig er telefontiden blevet ensartet og udvidet, så det bliver nemmere for borgerne at komme i kontakt med kommunen.
- Jeg er virkelig glad for, at vi som planlagt kan tage denne nye løsning i brug – også selvom coronakrisen giver os nogle benspænd. Det bliver langt hurtigere for borgerne at få svar på de mest almindelige spørgsmål. Og hvis spørgsmålene er mere komplekse, bliver det nemmere for borgerne at få kontakt til en medarbejder, der kan hjælpe dem. Det er bedre for borgerne, og det er bedre for kommunen, fordi vi udnytter vores ressourcer mere effektivt, udtaler borgmester Carsten Rasmussen.
600 guides giver svar på det meste
Der er ansat seks serviceformidlere i Kontaktcenteret, som fremover vil besvare alle opkald til kommunens hovednummer. I den sidste måned har de trænet flittigt sammen hver for sig (hjemmefra) og øvet sig i at finde svar på de mest almindelige spørgsmål fra borgerne. Det gør de bl.a. ved at bruge en central database, som indeholder ca. 600 forskellige guides til borgernes spørgsmål. Hvis svaret ikke findes i databasen – eller hvis borgerens spørgsmål er af en mere følsom karakter, så vil serviceformidleren sørge for, at borgeren får kontakt til relevant medarbejder.
- Vores nye medarbejdere blev ansat midt i corona-nedlukningen, og det gav os selvfølgelig nogle udfordringer, at hele introduktionen og oplæringen skulle foregå hjemmefra via digitale hjælpemidler. Heldigvis var vores kommunaldirektør frisk på at byde dem velkommen via Skype, og alle medarbejdere har kastet stor energi i at få opgaven til at lykkes. I dagene op til åbningen har de skiftevis ageret borgere, så de kunne træne deres funktioner. Nu er de helt parate til at betjene de rigtige borgere fra på mandag, udtaler Biblioteks- og Borgerservicechef Karen Delfs.
Borgerne ringer hovedsageligt til kommunens hovednummer, hvis de er i tvivl om, hvor de skal henvende sig, eller hvem de skal tale med.
De borgere, som allerede har kontakt til en sagsbehandler, skal kontakte deres sagsbehandler på samme måde som hidtil.
Kontakt til kommunens skoler, dagtilbud, ældrecentre og andre institutioner foregår også som hidtil ved, at man henvender sig direkte til den enkelte institution.
Kommunens udvidede telefontid blev taget i brug før planlagt, da al fysisk adgang blev lukket pga. coronakrisen.
Mandag – onsdag kl. 9-15, torsdag kl. 9-17 og fredag kl. 9-13.
[Foto af serviceformidlerne, der sidder med god afstand i et tomt bibliotek]
Billedtekst:
Kontaktpersoner: Borgmester Carsten Rasmussen telefon 25 45 09 43
Biblioteks- og Borgerservicechef Karen Delfs, telefon 55 88 40 01
Kontakter
Carsten RasmussenBorgmester i Næstved Kommune
Tlf:25450943caras@naestved.dkKaren DelfsBiblioteks- og Borgerservicechef
Tlf:55 88 40 01kadel@naestved.dkBilleder
Information om Næstved Kommune
Følg pressemeddelelser fra Næstved Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Næstved Kommune
Intens indsats i Lokale Treparter: ”Det tegner godt”23.6.2025 12:07:53 CEST | Pressemeddelelse
Gennem fem måneder har De Lokale Treparter for Smålandsfarvandet og Østersøen arbejdet intenst på at identificere arealer, der kan omlægges til gavn for klima, miljø og natur. Samarbejdet skrider frem efter planen, og treparterne forventer at godkende et katalog med potentielle omlægningsprojekter efter sommerferien.
Næstved Kommune videreudvikler børnekulturen: Næssi og Ensemble Storstrøm i nyt samarbejde20.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Børnehavebørn i Næstved Kommune kan snart opleve Næssis sange i et helt nyt koncertformat sammen med Ensemble Storstrøm og Ulla Abdullas Cocobongoband. De nye toner skal sætte fokus på følelser og fordybelse hos de yngste.
Farverig velkomst til Næstved: Fra vaskehal til verdenskunst17.6.2025 11:21:32 CEST | Pressemeddelelse
Et samarbejde mellem DSB og Næstved Kommune har båret frugt: En grå betonfacade på DSB’s vaskehal ved Næstved Station er forvandlet til kunst i verdensklasse.
Jubilæumslegat går til udviklere af byliv og erhvervsliv15.6.2025 12:30:54 CEST | Pressemeddelelse
Modtagerne af Diskontobankens Jubilæumslegat 2025 er Rasmus Holst-Sørensen, direktør for Næstved Erhverv og Nicolaj Lund Jensen, citychef i Næstved.
Op mod 30.000 gæster Næstved Træskibsfestival3.6.2025 13:18:18 CEST | Pressemeddelelse
74 træskibe med 600 besætningsmedlemmer og et væld af oplevelser venter til Næstved Træskibsfestival 6.-8. juni. Der er gratis entré for alle.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum