Nyt katalog gør det lettere for entreprenører at købe ind

Nyt katalog giver flere muligheder for entreprenører, der køber ind i Lemvigh-Müllers håndværkerbutikker eller webshop
Stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller har udgivet et nyt katalog med de produkter, entreprenører bruger mest.

Effektive indkøb via nettet og hurtig levering bliver stadig mere centralt i en byggesektor, der konstant jagter effektiviseringsgevinster. Mange indkøbsansvarlige byggefolk vil dog fortsat også gerne have mulighed for at bladre i et fysisk katalog, når der skal købes ind.

Enkelt og logisk overblik
Det har Lemvigh-Müller nu taget konsekvensen af. Med sit nye, mere end 300 sider store entreprenørkatalog med flere end 3800 varenumre har stål- og teknikgrossisten skabt et enkelt og logisk overblik over alt det, en entreprenør har mest brug for til de daglige opgaver på byggepladsen.

”Entreprenørkataloget er et ekstra indkøbsværktøj, der bygger bro til vores webshop. Med et fysisk katalog har brugerne f.eks. mulighed for at tilføje egne noter og lave æselører, og det er der stadig mange, som godt kan lide,” forklarer salgschef Lars Korsager fra Lemvigh-Müllers byggesalgsteam.

Letter vejen til webshop
Entreprenørkataloget præsenterer de produkter, Lemvigh-Müller sælger flest af til entreprenører, enkelt og overskueligt. Hvert varenummer er forsynet med en stregkode. Det gør det let for brugerne at gå videre til detaljeret information og ordreafgivelse i indkøbsapp’en LMe Mobil eller webshoppen lemu.dk ved hjælp af en stregkodescanner. Bestillingen kan også ringes ind på tlf. 3695 5555.

Kataloget omfatter befæstelse, beklædning og værnemidler, værktøj, maskiner, el- og VVS-materiel samt en række andre produkter, der holder gang i bygge- og anlægsarbejdet. Der er også tænkt på mandskabets trivsel med varer som krus, vand og kaffe.

Særligt salgsteam til byggefolk
Udgivelsen af entreprenørkataloget er et led i en strategi, der skal gøre det enkelt og effektivt for Lemvigh-Müllers kunder at købe ind, uanset hvilken platform de foretrækker. Det kommer, efter grossistvirksomheden sidste år oprettede et særligt salgsteam til bygge- og anlægssektoren.

Senest har Lemvigh-Müller øget sin tilgængelighed med storbybutikskonceptet CityExpres, i første omgang i København. Det betyder større varesortiment – 11.500 varenumre i butikken – samt længere åbningstid. Senere på året kommer CityExpres også til Aarhus.

”Entreprenørerne har skarpt fokus på effektivitet, ikke mindst i forhold til alt det der ikke er direkte relateret til selve arbejdsprocesserne. Derfor vil vi blive ved med at udvikle tiltag, der gør det lettere og hurtigere for dem at foretage deres indkøb,” siger Christian Herbert, kommerciel direktør i Lemvigh-Müller.

Hent eller få leveret
Varer, der er bestilt ved hjælp af entreprenørkataloget på telefon, i webshoppen lemu.dk eller med indkøbsappen LMe Mobil, kan afhentes i en håndværkerbutik efter en halv time, hvis de er lagerført i butikken. De kan også ekspresleveres, afhentes i en Lemvigh-Müller-håndværkerbutik næste morgen eller bestilles til almindelig levering næste hverdag.

Entreprenørkataloget kan hentes i Lemvigh-Müllers 23 håndværkerbutikker, bestilles i webshoppen lemu.dk eller ses som e-brochure her.

Lars Korsager leder stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müllers byggesalgsteam.
Lemvigh-Müllers kommercielle direktør, Christian Herbert, fokuserer på tiltag, der gør det lettere for stål- og teknikgrossistens kunder at foretage deres indkøb.

Lemvigh-Müller er Danmarks største stål- og teknikgrossist med mere end 1200 ansatte, flere end 300.000 varenumre inden for seks forretningsområder, 23 håndværkerbutikker over hele landet, tre centrallagre og flere produktionsafdelinger.