Nyt familiespil sætter fokus på børns trivsel
Hvad er din største drøm? Hvad sætter du pris på hos en god ven? Og hvad betyder likes på sociale medier for dig?
Spørgsmål som disse og mange andre kommer på bordet, når man spiller den nye udgave af familiespillet Small Talk - Big Questions. Det er en ganske særlig udgave af spillet, da det er blevet til i samarbejde med de fem danske Julemærkehjem.
Formålet med spillet er på en sjov og nærværende måde at sætte fokus på det, som skaber værdi og glæde i børn og unges hverdag. Derfor handler spørgsmålene om fx venskab, familie, skole, selvværd, motion, sund kost og digitale vaner.
Julemærkehjemmene hjælper børn, der mistrives
Julemærkehjemmene har bidraget til spørgsmålene med deres viden om trivsel hos børn og unge. Her hjælper man hvert år ca. 1.000 børn i alderen 7-14 år, som bliver mobbet, er ensomme eller på anden måde mistrives.
På Julemærkehjemmene er der fokus på trivsel, socialt samvær og sund livsstil. Under opholdet får børnene hjælp til at få det bedre med sig selv. Det sker bl.a. ved at tale om, hvad der er vigtigt i et fællesskab, og hvordan man lever et aktivt liv med sunde vaner.
”Vi er glade for at kunne være med til skrive spørgsmålene til spillet. Vi oplever desværre at flere og flere børn udsættes for mobning eller står uden for fællesskabet. Spillet kan være med til at gøre os bedre til at tale om, hvordan vi hver især bedst trives i fællesskaber”, siger Søren Ravn Jensen, direktør i Julemærkefonden.
”Jeg er rigtig glad for, at det nye Small Talk er lavet i samarbejde med Julemærkehjemmene, for de emner og spørgsmål, som vi har udarbejdet, er relevante at tale om i alle familier og skoleklasser i Danmark. For hver solgt æske støttes Julemærkehjemmenes fantastiske arbejde og giver børn, som mistrives endnu bedre vilkår for at opnå deres mål og drømme. Det gør dette samarbejde endnu mere vigtigt for mig”, siger Katja Bamberger Bro, stifter af Small Talk - Big Questions.
Novo Nordisk støtter udgivelsen
Novo Nordisk har sponsoreret de første 1.000 eksemplarer af spilllet til børnene på de fem Julemærkehjem i Danmark. De overrækkes torsdag d. 4. marts. 2021.
Novo Nordisk har gennem flere år via forskellige aktiviteter støttet op om Julemærkehjemmene. Det nye Small Talk-spil kan starte vigtige samtaler hos børn og skabe fortrolighed om emner, der kan være svære at tale om. Derfor er Novo Nordisk glad for at have fået muligheden for at sponsorere denne særlige udgave af Small Talk.
Et spil hvor alle vinder
Small Talk - Big Questions kan spilles både hjemme, i fritidsklubben og som en del af skoleundervisningen. De 72 spørgsmål er udformet på dansk og engelsk. De kan besvares af både voksne og børn fra 6 år.
Som i de andre Small Talk - Big Questions-spil er der ingen rigtige eller forkerte svar. Alle vinder viden ved at snakke sammen og dele sine historier og tanker.
Spillet kan købes fra d. 4. marts i Bog&idé, boghandlere og andre udvalgte butikker over hele landet samt i webshoppen på julemaerket.dk og focksy.dk
Et spil koster 99,95 kr. For hvert solgt spil går 15 kr. til Julemærkehjemmene.
Du kan læse mere om Julemærkehjemmene på www.julemaerket.dk
Kontakter
Small Talk – Big Questions®
Katja Bamberger Bro, founder
Telefon 23 41 96 76
Thomas ElmegårdPresse- og kommunikationsmedarbejder
Tlf:40 41 36 61thomas.elmegard@julemaerket.dkBilleder
Links
Information om Julemærkefonden
Følg pressemeddelelser fra Julemærkefonden
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Julemærkefonden
Emilie Melgaard Jacobsen samarbejder med Julemærkehjemmene i anledning af mors dag26.4.2024 09:44:22 CEST | Pressemeddelelse
Kunstner Emilie Melgaard Jacobsen har i samarbejde med Julemærkehjemmene lavet to mors dag-gaver med et særligt budskab. Når du køber plakaten eller muleposen, er du samtidig med til at hjælpe børn ud af mistrivsel.
Nissehue-salg skaber stor glæde hos Julemærkebørnene18.12.2023 15:08:50 CET | Pressemeddelelse
For andet år i træk støtter Salling Group Julemærkehjemmene gennem salg af nissehuer. Børnene på Julemærkehjemmet i Hobro kunne derfor glæde sig over en flot donation, som HR-direktør i Salling Group, Louise Gade overrakte til dem.
Julemærkehjemmene får støtte fra Bilka til at hjælpe børn ud af mistrivsel30.11.2023 10:57:27 CET | Pressemeddelelse
Julemærkefonden, som driver de fem Julemærkehjem, har indgået et strategisk samarbejde med Bilka og A-Z over de kommende tre år.
Børns mistrivsel holder ikke juleferie27.11.2023 12:01:23 CET | Pressemeddelelse
Ny kampagne fra Julemærkehjemmene sætter fokus på at hjælpe børn, der lider af ensomhed i julen. Målet er at sikre, at op mod 1.000 børn kan komme ud af mistrivsel.
Julemærket 2023 er udkommet: Tag med ud i juleskoven3.11.2023 14:57:11 CET | Pressemeddelelse
I dag afslørede H.K.H. Kronprinsessen årets Julemærke. Overskuddet fra salget går som altid til børn på Julemærkehjemmene, hvor de får hjælp i deres kamp mod mistrivsel.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum