Nyt elbil-mærke indgår strategisk samarbejde med If

If Forsikring har netop indgået en strategisk samarbejdsaftale med det kinesiske elbil-mærke Aiways. Bilmærket har eksisteret siden 2017, og indtog tidligere i år det danske marked.

Kommende Aiways-ejere kan nu komme godt fra start med en stærk dækning fra Aiways Forsikring via If.

Det er Andersen Motors, der i Danmark importerer og sælger Airways elbilerne. Det sker via Aiways Distribution Danmark, der er del af Andersen Motors koncernen. If Forsikring har i en længere årrække haft et stærkt samarbejde med Andersen Motor, som i forvejen står bag importen af Suzuki i Danmark. Derfor er der stor tilfredshed i forsikringsselskabet over at udvide samarbejdet til også at omfatte Aiways.

”Vi er rigtig glade for at kunne tilføje Aiways til listen over strategiske samarbejdspartnere i If Mobility. Vi ser med stor interesse på både bilmærket, udviklingen på elbils-markedet og den nye digitale distributionsmodel,” siger Jonas Hørdam, Head of Mobility i If.

Også fra Aiways Distribution er der stor tilfredshed med at have landet et forsikringssamarbejde, så kundeoplevelsen kan blive bliver så komplet som muligt.

”Det er vigtigt for os at have en aftale med et forsikringsselskab, så kunderne har mulighed for at færdiggøre så stor en del af købet online som muligt. If er både kundeorienteret, digitalt i front og har mange års erfaring med bilmærkesamarbejder, så vi tror på, at vi bliver et rigtig godt match,” siger Ralph Gonsalves, Head of Business for Aiways Distribution Danmark.

Sælger bilerne digitalt og via forhandlerpartnere
Aiways markedsfører og sælger bilerne online og via en række forhandleragenter fordelt over det meste af landet. Forhandleragenterne er 11 udvalgte og velkendte Suzuki forhandlere, der giver kunderne mulighed for at se og prøvekøre bilen inden et køb eller en aftale om privatleasing indgås.

Kunderne køber bilen direkte af Aiways Distribution Danmark, men rådgivningen om finansiering, forsikring, service/vedligeholdelse og en eventuel byttepris på en brugt bil kan kunderne få direkte af Aiways-agenterne, hvis de har behov for det. Alternativet er at bestille bilen direkte på www.aiways-danmark.dk og bestille ydelser omkring bilen direkte på hjemmesiden.

”Ganske vist kan købet af en Aiways også ske på traditionel vis ved at gå ned til en forhandleragent, men vi lægger vægt på at kunne tilbyde de kunder, der måtte ønske det, en digitalisering af hele processen, så de kan færdiggøre køb eller leasing hjemmefra,” siger Ralph Gonsalves.

Forsikringsløsningen fra If vil indgå som en mulighed i den individuelle bil og servicepakke, kunderne sammensætter online eller sammen med forhandleragenten.

”Vi har allerede platformen klar til det digitale bilsalg og glæder os til at byde kunderne velkommen hos både Aiways og Aiways Forsikring” tilføjer Jonas Hørdam, Head of Mobility i If, der samtidig glæder sig til at komme i gang.

Birgitte Ringbæk, Head of Communication, If Forsikring, tlf. 6120 5009, birgitte.ringbaek@if.dk

Ralph Gonsalves, Head of Business,Aiways Distribution Danmark A/S, tlf. 8188 2883

If er Nordens største skadeforsikringsselskab. Vi forsikrer det værdifulde i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. Vi sørger også for, at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være 7.900 dygtige medarbejdere, heraf godt 600 i Danmark, kan 3,7 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved at få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er ejet af den finske finanskoncern Sampo, og er medlem af Garantifonden for skadeforsikringsselskaber i Danmark.

If vil skærpe krav til sig selv og tusindvis af leverandører for at nå klimamål27.10.2021 09:57:47 CEST | Pressemeddelelse

Nordens største forsikringsselskab tilslutter sig Science Based Targets initiativet. Sammen med en forventet primær effekt på investeringssiden, forventer If, at de med fremtidige ambitiøse klimamål kan skabe forstærket effekt gennem sine cirka 3.000 samarbejdspartnere i bil- og værksstedsbranchen og næsten 1.000 leverandører inden for skadeservice og genetablering.